شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۱ دنیای اقتصاد

اخبار شهری - روزنامه شماره ۶۰۷۱

  • خودتحریمی در حمل و نقل عمومی

    دنیای اقتصاد: قرار بود نسل جدیدی از دستگاه‌‌‌های کارت‌خوان در ایستگاه و داخل اتوبوس‌‌‌ها نصب شود تا پرداخت غیرنقدی و هوشمند در ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسعه یابد و شبکه اتوبوسرانی تهران در این زمینه نمونه‌‌‌ای موفق باشد اما با وجود وعده‌های زیاد، آن اتفاقی که وعده داده بودند رقم نخورد و نه تنها پیشرفتی در این زمینه ایجاد نشد بلکه پسرفت شدیدی در این حوزه مشاهده شد به‌گونه‌‌‌ای که خرابی دستگاه‌‌‌های کارت‌خوان ایستگاه‌‌‌های اتوبوس و داخل اتوبوس‌‌‌ها داد شهروندان را درآورد چراکه آنها مجبور به پرداخت نقدی بودند یا باید بی‌‌‌خیال پرداخت کرایه شده و سفرشان را رایگان ادامه می‌دادند. این عدم‌فعالیت درست دستگاه‌‌‌های کارت‌خوان در حالی است که بخش زیادی از مسافران عطای پرداخت کرایه را به لقایش بخشیده و بنا به گفته مسوولان شهرداری تهران حدود ۲۰‌درصد از مسافران خطوط تندرو که مستقیما زیر نظر شهرداری تهران فعالیت کرده و نظارت دقیقی بر آن وجود دارد، ‌‌‌ دچار فرار بلیتی شده‌اند.
  • پرداخت پاداش به «خوش‌مصرف‌‌‌»های گاز در خراسان

    دنیای‌اقتصاد - مشهد: مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: زمستان سال گذشته ۶۸‌درصد مشترکان این استان با بهره‌‌‌گیری از راهکارهای مدیریت مصرف گاز، مشمول دریافت پاداش با رقمی معادل ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شدند. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت در خرداد ماه۱۴۰۲ با موضوع تخفیف و پاداش صرفه‌‌‌جویی در مصرف گاز، اگر مشترکان گاز در بازه زمانی ۱۶ آذرماه تا ۱۵ اسفند حداقل ۱۰ و تا ۳۵‌درصد صرفه‌‌‌جویی کنند از پاداش صرفه‌جویی بهره‌‌‌مند می‌شوند.
  • افزایش صادرات کالا از استان گلستان

    دنیای اقتصاد -گرگان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: صادرات کالا از گمرکات گلستان طی دو سال اخیر به دلیل افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه استان به‌ویژه ترکمنستان و قزاقستان، ۴۸‌درصد رشد داشته است. امیر یوسفی اظهار کرد: دکتر پزشکیان بعد از انتخابات ریاست جمهوری، نخستین نشست خود را با فعالان اقتصادی برگزار کرد و امید برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این بخش را زنده کرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار رئیس‌‌‌جمهور، در کنار هم بودن و استفاده از ظرفیت‌‌‌ها بود انتظار داریم از ظرفیت اتاق بازرگانی گرگان برای توسعه اقتصادی استان گلستان به خوبی بهره‌‌‌برداری شود.
  • توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی چقدر جریمه دارد؟

    از اواخر تیرماه امسال، مبالغ جرایم رانندگی با ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، افزایش یافت. افزایشی که هدف از آن پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات رانندگی و همچنین ارتقای نظم ترافیکی عنوان شده است. «توقف وسایل نقلیه در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی» از تخلفاتی است که هم موجب از بین رفتن نظم و اخلال در ترافیک شده و هم می‌تواند جان مسافران این وسایل را به خطر انداخته و تصادفات غیرقابل جبرانی را رقم بزند. از این رو برای تخلف جریمه رانندگی در نظر گرفته شده است. بر این اساس هرگونه توقف وسایل نقلیه در ایستگاه‌‌‌های تاکسی یا اتوبوس در کلان‌شهرها، مراکز استان‌‌‌ها، جاده‌‌‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی۹۰‌هزار تومان جریمه خواهد داشت. مبلغ جریمه این تخلف در سایر شهرها ۶۰‌هزار تومان و در روستاها نیز ۳۰‌هزار تومان در نظر گرفته شده است. این تخلف هم به وسیله ماموران و هم به وسیله دوربین‌‌‌های ثبت تخلفات رانندگی ثبت می‌شود.
  • پیگیری مشکل درختان خیابان ولیعصر

    احسان صفایی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک در مورد آخرین وضعیت پایش و اسکن وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج) گفت: خیابان ولیعصر محدوده پارک‌وی تا میدان تجریش در محدوده منطقه یک قرار دارد که البته تراکم درختان در این محدوده بیشتر است و چندی پیش ۱۰۰۰ اصله درخت مورد اسکن و پایش قرار گرفت و به صورت کامل توپوگرافی این ۱۰۰۰ اصله درخت انجام شد. وی با بیان اینکه مشاور نتایج پایش را در اختیار ما قرار داده است و ما نیز بر اساس آن نتایج نسبت به برنامه‌‌‌ریزی برای درختانی که آفت‌زده شدند یا دچار مشکلاتی هستند، ‌‌‌ اقدام می‌‌‌کنیم، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس نتایج پایش، عمده درختان خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل پارک‌وی تا میدان تجریش سالم هستند و مشکل خاصی ندارند؛ اما عمده مشکل ضعف در ریشه درختان است که به دلیل قرارگیری در نهر و دسترسی همیشگی به آب، ‌‌‌ ریشه‌‌‌ها دونده و در حال حرکت نبودند و همچنین به دلیل تراکم درختان در این محدوده، درختان فرار به سمت آفتاب داشتند که به همین علت درختان این محدوده منحنی هستند.
  • احداث ۳۷ بوستان در پایتخت طی سال گذشته

    حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: با زحمات و تلاش‌‌‌های سازمان بوستان‌‌‌ها و فضای سبز شهر تهران از سال ۱۳۵۷ تا سال گذشته، ۲۴۰۴ بوستان در سطح شهر تهران احداث شده و در اختیار عموم شهروندان قرار گرفته است. وی در ادامه با بیان اینکه سرانه فضای سبز در سال ۱۳۵۷ یک مترمربع بود که این رقم تا سال ۱۴۰۲ به ۹۶.۱۶ مترمربع رسیده بود، گفت: در سال گذشته ۳۷ بوستان جمعا به مساحت ۱۳۴۴۴ مترمربع (بیش از ۱۳هکتار) در شهر تهران احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.
  • اتمام بهسازی «سبزه میدان» تا پاییز امسال

    مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در مورد سرانجام بهسازی سبزه‌میدان با بیان اینکه این میدان قدمتی ۲۰۰ ساله دارد، گفت: این میدان یکی از قدیمی‌ترین میدان‌‌‌های تهران است که به دلیل ساخت پاساژ طلافروشی در زیر این میدان دچار تغییراتی شده بود و ورودی و هواکش‌‌‌های این مرکز خرید، نمای این میدان قدیمی را دستخوش تغییراتی کرده بود.
  • به‌کارگیری تاکسی‌‌‌های برقی در فرودگاه‌‌‌ها، راه‌‌‌آهن و ترمینال‌‌‌ها

    شادی مالکی، مدیرعامل سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به رویکرد شهرداری تهران نسبت به هوای پاک و استفاده از تاکسی‌‌‌های برقی گفت: سیاست برقی‌‌‌سازی در دوره جدید مدیریت شهری با قدرت پیگیری می‌شود و استفاده از تاکسی‌‌‌های برقی در پایتخت با برنامه‌‌‌ریزی مناسب در حال اجرایی شدن است. وی افزود: به منظور تحقق قانون هوای پاک، برقی‌‌‌سازی وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین ترغیب، تشویق و حمایت از این طرح ملی و آغاز حرکت به سمت گسترش زیرساخت‌‌‌های شهری برای جذب حداکثری استفاده از این نوع خودرو در دستور کار است. مدیرعامل سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از فعال‌سازی تاکسی‌‌‌های برقی در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: بنا داریم در سایر اماکن پرتردد نیز از این تاکسی‌‌‌های برقی استفاده کنیم. مالکی تاکید کرد: در خصوص امکان بهره‌‌‌برداری از خدمات خودروهای تاکسی برقی در مجموعه شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره)، مهرآباد، راه‌‌‌آهن و ترمینال‌‌‌ها دستورات لازم صادر شده است و به‌زودی جهت رفاه حال شهروندان شاهد این خودروها خواهیم بود.
  • بررسی مشکلات فعالان بخش خصوصی هرمزگان

    دنیای اقتصاد- بندرعباس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: شورای گفت‌‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی بهترین ظرفیت برای حل مشکلات فعالان اقتصادی است و تعامل دولتی‌‌‌ها با بخش خصوصی در هرمزگان مثال‌زدنی است. محمدرضا صفا با اعلام ارتقای رتبه اتاق بازرگانی هرمزگان در رتبه‌‌‌بندی استانی شورای گفت‌وگو از ۱۸ به ۸، افزود: ارائه مشکلات کارشناسی‌شده از سوی فعالان اقتصادی و عزم راسخ استاندار و مدیران اجرایی در رفع مشکلات مطرح‌‌‌‌شده در این شورا طی سال گذشته، موجب افزایش رتبه استان بین استان‌‌‌های دیگر شد.
  • افتتاح طرح‏‏‌های ورزشی محله چاوان تبریز

    دنیای اقتصاد-تبریز: در ادامه سه‌شنبه‌های افتتاح، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار تبریز و جمعی از شهروندان، سه طرح ورزشی و خدماتی در محله چاوان تبریز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌‌‌برداری رسید. سالن ورزشی جوانمردان، چهار زمین خاکی تنیس و تجهیز سالن مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲ تبریز طرح‌هایی بودند که با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌‌‌برداری رسیدند. یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در حاشیه مراسم افتتاح این طرح‌‌‌ها اظهار کرد: این مجموعه ورزشی ۱۵‌هزار مترمربع عرصه دارد که در کنار سالن اصلی با ۱۵۰۰ مترمربع مساحت، سالن جانبی برای ورزش‌‌‌های رزمی و تیراندازی با ۳۰۰ مترمربع، پینت‌بال و تنیس نیز به بهره‌‌‌برداری رسید. هوشیار همچنین از تجهیز مجموعه مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲ نیز خبر داد و گفت: همزمان با سالن ورزشی جوانمردان، سالن مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲ نیز با ۲‌هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت به بهره‌‌‌برداری رسید. وی با بیان اینکه ۷۰ طرح ورزشی در دو سال اخیر طراحی و اجرا شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از طرح‌های ورزشی شهرداری تبریز در دو سال اخیر به بهره‌‌‌برداری رسیده و بخشی نیز در نوبت افتتاح قرار دارد.
  • تراکتورسازی تبریز؛ پشتوانه تامین نیازهای شهرداری مشهد

    دنیای اقتصاد: معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: نیازهای این شهرداری در بخش فنی متنوع است و تراکتورسازی تبریز پشتوانه مطمئنی برای تامین این نیازهاست. مهدی یعقوبی که به همراه هیاتی از شهرداری و شورای شهر مشهد از این گروه صنعتی بازدید کرد، افزود: به‌‌‌منظور توسعه ظرفیت خدمات شهری و مکانیزه کردن این بخش و همچنین جایگزینی خودروهای جدید و کاهش عمر ناوگان ماشین‌آلات بخش شهری مشهد این بازدید صورت‌‌‌گرفته است. وی با اشاره به اینکه عمر ناوگان خدمات شهری در مشهد برای پیمانکاران حمل زباله، ۷ سال تعریف شده اما عمر ناوگان خودروهای سازمان پسماندها بین ۱۵ تا ۱۷ سال است، گفت: به منظور نوسازی ناوگان بخش خاک و نخاله به دلیل بالا بودن عمر ماشین‌‌‌آلات این بخش، تامین جاروب و همچنین خودروهای تخصصی در سازمان مدیریت پسماند به‌‌‌عنوان پشتیبانی‌‌‌کننده پیمانکاران خدمات شهری پسماند مشهد نیازمند همکاری واحدهایی مانند تراکتورسازی هستیم.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر