شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۵ دنیای اقتصاد

اخبار شهری - روزنامه شماره ۶۰۶۵

  • فرمول نوسازی تاکسی‌های تهران

    دنیای اقتصاد: تقریبا همه تهرانی‌ها سفر با تاکسی‌های فرسوده را تجربه کرده‌‌اند، ‌تاکسی‌هایی که نه توان رفتن دارند و نه توان اوراق! نه راه ادامه دادن را دارند و نه راه نوسازی را. تاکسی‌هایی که اگر در میانه راه متوقف نشوند و رفیق نیمه راه نشوند، قطعا با کندی و سرعت کم شما را به مقصد می‌رسانند، خودروهای فرسوده‌ای که در حین حرکت آن‌قدر سر و صدا دارند که در برخی مواقع تصور می‌کنیم که عن‌قریب است تاکسی دچار ازهم‌پاشیدگی شود.
  • بررسی گیر و ‌دار واردات ته لنجی در هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: در نودودومین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی، مشکلات و سامان‌دهی مبادلات مرزی و گمرکات استان به بحث گذاشته شد. در این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی استان با تاکید بر اهمیت تجارت مرزی در استان هرمزگان و اشتغال‌زایی پایدار در استان افزود: مبادلات مرزی پیش از بازگشایی گمرک نیز در مناطق مرزی کشورمان رواج داشته است و پس از احداث گمرکات، این فعالیت تجاری در چارچوب قوانین و مقررات تا کنون انجام می‌شود.
  • «کشاورزی» نیازمند توجه ویژه دولت چهاردهم

    دنیای‌اقتصاد – گرگان: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان استانی تعیین‌کننده در بخش کشاورزی است اما به لحاظ تامین آب با مشکل مواجه است، نیازمند توجه ویژه دولت چهاردهم نیز هست و امید داریم وزیر کشاورزی با وزنی متفاوت در کابینه دولت جدید به نیازمندی‌های بخش کشاورزی پاسخ دهد.
  • بهره‌برداری از هفت رشته مسیرگشایی در تبریز

    دنیای‌اقتصاد -تبریز: شهردار تبریز با اشاره به اختصاص ۳۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال برای پروژه‌های مسیرگشایی در این شهر در سال جاری گفت: با صرف این میزان اعتبار، تا پایان سال هفت رشته مسیرگشایی به بهره‌برداری می‌رسد. یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه‌های مسیرگشایی تبریز افزود: در زمان کنونی پروژه‌های مسیرگشایی گوروانچی، شهید بی‌مثل، شهید سعیدی و تقاطع غیرهمسطح شهدای قراملک با پیشرفت‌های مناسب در حال اجراست و در آینده نزدیک زمان‌بندی بهره‌برداری از آنها برای اطلاع شهروندان اعلام می‌شود.
  • کمبود کارت‌بلیت مترو برطرف شد

    هادی زند، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به تغییرات اخیر در حوزه بلیت الکترونیک شهر تهران و تغییر پیمانکار افزود: در روزهای اخیر کمبود کارت در برخی ایستگاه‌های مترو وجود داشت که این مشکل با تامین و توزیع کارت‌ها برطرف شده و در حال حاضر کارت بلیت در اغلب ایستگاه‌ها موجود است. وی با عذرخواهی از مسافران مترو، گفت: با تدابیر اتخاذشده، از هفته آینده توزیع کارت بلیت بدون هیچ محدودیتی در تمام ایستگاه‌های مترو انجام خواهد شد و شهروندان می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود و از طریق سامانه شهرزاد، بدون نیاز به کارت بلیت و با ۱۰درصد تخفیف بیشتر، بلیت مترو را تهیه کنند.
  • اعلام نرخ جدید جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی

    مهدی میرزایی‌قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به نرخ جدید جریمه ۱۰۰هزار تومانی عدم معاینه فنی خودروها گفت: پلیس موظف است برای خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول در ازای هر روز تردد بدون گواهی مذکور نسبت به صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام کند.
  • افتتاح سرزمین تمدن‌های کشورهای حوزه مقاومت در برج میلاد

    عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد از افتتاح سرزمین تمدن‌های کشورهای حوزه مقاومت و اجرای ویژه‌برنامه «سوگواره منظومه خورشید» با محوریت نوجوانان عاشورایی همزمان با آغاز دهه دوم محرم خبر داد و گفت: ویژه برنامه سرزمین تمدن‌ها مرتبط با کشورهای حوزه مقاومت صاحب تاریخ و تمدن با رویکرد کشورهای حامی فلسطین، شامگاه شنبه -۶مرداد۱۴۰۳- در یکصد و سی و پنجمین پویش امید و افتخار با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های برج میلاد افتتاح شد.
  • سفر زیرزمینی اهالی پایتخت از سه‌ راه ورامین تا چیتگر

    شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران گفت: این خط با پوشش مناطق ۸، ۴، ۱۳، ۱۴ و ۲۰ در شرق تهران به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و نواحی شمالی بزرگراه همت واقع در مناطق ۳، ۲ و ۵ را پوشش می‌دهد و در نهایت با تغییر مسیر حرکت به سمت جنوب، منطقه۲۲ را پوشش می‌دهد و به ایستگاه چیتگر که یک ایستگاه تبادلی مهم با خط ۵ (اکسپرس B) و خط ۱۱ مترو است، ختم می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر