شماره روزنامه ۶۰۳۹
|

  • زباله‏‏‌سوز چینی «آرادکوه» را نجات می‌دهد؟

    دنیای اقتصاد: میزان تولید زباله تهرانی‌‌‌ها بالاست، سر هر کوچه و خیابانی را که نگاه کنید همیشه مخازن، مملو از زباله‌‌‌هایی است که یا روی هم انباشته شده یا به بیرون سرریز شده است، بنا براعلام آمار منتشره تهرانی‌‌‌ها روزانه بین ۵ تا۶‌هزار تن پسماند عادی تولید می‌کنند؛ ۶۰۰۰ تن زباله که برای دفن به آرادکوه برده می‌‌‌شود و زباله‌‌‌ها بعد از ساعتی زیر خاک دفن می‌‌‌شوند و به همین علت است که در آرادکوه، کوه‌‌‌های بلندی از زباله تشکیل شده و بوی بد این محدوده اجازه نفس کشیدن نمی‌‌‌دهد.
  • فرجام مبهم بازآفرینی بازار تهران

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن استمداد از همه دستگاه‌‌‌های دخیل در بازآفرینی بازار بزرگ تهران گفت: همه باید با تبعیت از سند بالادستی برنامه مشترک به وظایف قانونی خود برای این اقدام مهم عمل کنند. مهدی هدایت در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: برای نخستین بار برنامه مدونی را در اقدامی مشترک برای کمک به بازآفرینی بازار با همکاری همه دستگاه‌‌‌های تاثیرگذار در بازار تهران تهیه و به تصویب رسانده‌‌‌ایم تا بتوانیم با همکاری همه آنها بازار تاریخی تهران را بازآفرینی کنیم. وی در ادامه اظهار کرد: این برنامه اکنون به استاندار تهران و نیز روسای همه دستگاه‌‌‌های مربوطه ابلاغ شده است.
  • ایجاد نهاد پژوهشی در اتاق اصناف مشهد

    دنیای‌اقتصاد – مشهد – بهناز رحیمیان: رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: به منظور آسیب‌شناسی مسائل صنفی به زودی مرکز پژوهشی در اتاق اصناف مشهد راه‌‌‌اندازی می‌شود تا با بهره‌‌‌گیری از پیشکسوتان اصناف، استادان دانشگاه‌‌‌ها، هیات‌‌‌های اندیشه‌‌‌ورز و روسای اتحادیه‌‌‌های صنفی، سند راهبردی توسعه اقتصادی صنفی در استان را تدوین کنیم و به رفع موانع بپردازیم. هادی مخملی در همایش روز ملی اصناف در مشهد اظهار کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، اتاق اصناف و اتحادیه‌‌‌ها باید با ارائه خدمات فرا‌‌‌وظیفه‌‌‌ای برای جامعه خود که شهید رئیسی آن را در کشور نهادینه کرد، در تحقق این شعار تلاش کنند.
  • افتتاح تقاطع غیرهمسطح باقری-جانبازان؛ در ماه جاری

    هادی حق‌‌‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی پل دوربرگردان بزرگراه شهید باقری در جنوب خیابان جانبازان (گلبرگ) خبر داد و گفت: تکمیل عملیات احداث عرشه و اجرای اقدامات تکمیلی از قبیل اجرای هندریل و پیاده‌‌‌رو از مهم‌ترین فعالیت‌‌‌های پیش‌‌‌رو در این پروژه است. این دوربرگردان غیرهمسطح تا پایان ماه جاری برای تردد شهروندان به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.
  • اجرای سامانه «رمزینه پاسخ سریع» برای ابنیه تاریخی و ثبت ملی تهران

    حمیدرضا حاجوی، مدیربافت و بناهای تاریخی شهر تهران گفت: پروژه طراحی و ایجاد سامانه برای معرفی ابنیه و میراث فرهنگی بر اساس بند سوم ماده ۴۶ برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران و ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص «الزام شهرداری تهران به تهیه رمزینه پاسخ سریع جهت معرفی ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی ملموس و غیر‌منقول شهر تهران» QR-Code، برای اولین بار در پایتخت اجرایی شد. وی ادامه داد: این طرح با راهبری مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران، به دنبال ظرفیت‌سازی فرهنگی در راستای حفاظت از میراث، هویت ملی و توسعه گردشگری شهری با هدف افزایش آگاهی شهروندان و گردشگران و ایجاد زیرساخت‌‌‌های مناسب گردشگری مجازی در بافت تاریخی شهر با استفاده از ابزار تبلیغات، اطلاع‌رسانی و معرفی بناها آغاز شده است. بر اساس گزارش سایت شهر، مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران افزود: شهروندان و گردشگران با خوانش کدهای نصب شده QR-Code روی ۳۴۲ بنای تاریخی ثبت ملی میراث فرهنگی از طریق تلفن همراه خود، امکان مشاهده اطلاعات تخصصی و عمومی بنا، تاریخچه (به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی)، تصاویر و تور مجازی (برای ۳۰ بنا) را خواهند داشت.
  • تابلوی ایستگاه‌‌‌های مترو شاعرانه شد

    مدتی است مسافران متروی تهران و حومه شاهد تابلوهای جدیدی هستند که اسم ایستگاه‌‌‌های مترو را با اشعار شاعران برجسته فارسی مزین کرده‌‌‌اند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌‌‌برداری متروی تهران و حومه، این تغییر که به منظور ترویج فرهنگ و ادبیات فارسی در سطح شهر زیرزمینی انجام شده، با استقبال گسترده شهروندان مواجه شده است. تابلوها و بیلبوردهای شهری با مضامین اشعار فارسی و معرفی شاعران و نویسندگان که در چند سال اخیر شاهدش بودیم و در هر کجای شهر قابل رویت بود، به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت شهری در شهرداری تهران اهمیت زیادی برای شعر و ادبیات فارسی قائل بوده و به شیوه‌‌‌های مختلف برای فرهنگ‌‌‌سازی‌‌‌ در این زمینه برنامه‌‌‌ریزی می‌کند.
  • جزئیات عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲مترو

    محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اتمام ساخت فاز اول پایانه مسافری شرق طی روزهای آتی و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲مترو خبر داد. وی گفت: اکنون فاز اول این پایانه در مراحل نهایی و به‌زودی آماده بهره‌برداری است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: فاز نخست شامل سالن اصلی در ۳ طبقه، تکمیل محوطه‌‌‌های پیرامونی، معابر و جاده‌‌‌های دسترسی و محل استقرار اتوبوس‌‌‌ها و تاکسی‌‌‌های درون‌شهری و برون‌شهری است. هرمزی ادامه داد: محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی و روند تامین و استقرار تجهیزات داخلی از جمله تاسیسات، نصب آسانسورها و پله برقی تکمیل شده است. وی با بیان اینکه در فاز دوم نیز برخی ظرفیت‌‌‌های تکمیلی پروژه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، انتقال پایانه شرق فعلی نیز با برنامه‌‌‌ای از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.
  • پادزهر محله‏‏‌های برچسب‏‏‌دار

    دنیای‌اقتصاد - اصفهان - نفیسه زمانی‌‌‌نژاد: تخفیف ۷۰ درصدی پروانه ساختمانی ویژه بافت فرسوده در اصفهان، از ویژگی‌‌‌های بسته تشویقی بافت ناکارآمد شهری برای امسال است.
  • واگن‏‏‌های تهران در گردنه دولت ۱۴

    دنیای‌اقتصاد: معطلی‌‌‌های زیاد، اصرار و زور برای سوار شدن به واگن مترو مرثیه این روزهای شبکه متروی تهران است که دست کم همه مسافران مترو یک‌بار هم که شده آن را تجربه کرده‌اند، دردی که فعلا برای آن درمانی نیست و تا رسیدن واگن‌‌‌های بیشتر باید با آن مدارا کرد. همین کمبود واگن که موجب کاهش کیفیت سرویس‌‌‌دهی مترو شده یکی از دلایل گرایش شهروندان به حمل‌ونقل شخصی است که این مساله یعنی ترافیک و نهایتا آلودگی هوای بیشتر! کمبودی که تاثیر آن فقط روی مسافران مترو نیست بلکه بر سلامت کل شهر و شهروندان اثرگذار است.
  • معدن D۱۹ استان یزد؛ آماده بهره‌برداری

    دنیای اقتصاد – یزد: معدن D۱۹ یا معدن کاریز استان یزد با وجودی که قرار بود چهار ساله افتتاح شود یک سال زودتر از موعد مقرر آماده بهره‌‌‌برداری شد.
  • پیشنهاد سطح‌‌‌بندی مراکز درمانی برای جمع‌‌‌آوری پسماند بیمارستانی

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل خاصی در جمع‌‌‌آوری پسماند بیمارستانی وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، با توجه به هزینه بالای دفن این زباله‌‌‌ها و ضرورت تفکیک با زباله‌‌‌های عادی، برخی بیمارستان‌‌‌ها این تفکیک را انجام نمی‌‌‌دهند و پسماند بیمارستانی بعضا در کنار پسماند عادی جمع‌‌‌آوری می‌شود.
  • افزایش توان برای سرعت در ساخت آزادراه شهید شوشتری

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت آزادراه شهید شوشتری با اشاره به بازدید اخیر رئیس شورای شهر تهران از این آزادراه گفت: در یک ماه اخیر در حوزه توسعه زیرساخت‌‌‌های آزادراه شهید شوشتری اقدامات مفصلی صورت گرفته و با تکمیل زیرساخت امکان انجام کارهای بیشتری برای ساخت و توسعه آزادراه وجود دارد.
  • هتل یا بوستان؟

    دنیای اقتصاد: مدت‌هاست که شهرداری تهران سودای راه‌‌‌اندازی هتل‌‌‌های جنگلی را در سر دارد. بارها اعلام کردند که می‌‌‌خواهند در راستای توسعه گردشگری و توریسم در تهران، ‌‌‌ هتل‌های جنگلی بسازند. موضوع از دوسال قبل شروع شد؛ روزی که زاکانی به شورای شهر تهران رفت و در تشریح پروژه‌‌‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی قرار است آغاز شود، گفت: در ۸ بوستان تهران هفت هتل‌‌‌ پنج تا هفت‌ستاره می‌‌‌سازیم و اگر در ۸ بوستان پیرامونی مجوز ساخت‌وساز داده شده است مثل کوهسار، باید درصد‌‌‌ها را بارگذاری کنیم تا برای مثال پنج هتل پنج تا هفت‌ستاره بسازیم.
  • قبولی خیران مدرسه‏‏‌ساز در همدان

    دنیای‌اقتصاد – همدان - محبوبه یادگاری: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال معادل صددرصد از تعهدات خیران مدرسه‌‌‌ساز استان در سال گذشته محقق شد که این کمک‌‌‌ها بخشی از کمبود فضاهای آموزشی را برطرف کرد.
  • گشایش دفتر نظام مهندسی معدن ایران در افغانستان

    دنیای‌اقتصاد – بیرجند: با حضور روسای سازمان نظام مهندسی معدن ایران و خراسان جنوبی در حاشیه نمایشگاه هفته صنعت کابل، تفاهم‌‌‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی معدن ایران و اتاق معادن و صنایع افغانستان به امضا رسید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر