شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

  • «ریسباف» چگونه موزه شد؟

    دنیای اقتصاد -اصفهان- نفیسه زمانی‌نژاد: تحویل کارخانه ریسباف به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی با مصوبه هیات دولت در نهاد ریاست جمهوری در حالی انجام شد که این واگذاری با اماواگرهایی روبه‌رو بود. تا آنکه سرانجام پس از سال‌ها دست‌‌‌به‌‌‌دست شدن و تصمیم‌گیری‌‌‌های مختلف درباره سرنوشت ریسباف و پس از طی شدن جلسات متعدد از سوی نهادها و دستگاه‌‌‌های مربوطه، این کارخانه به‌‌‌طور رسمی در سال گذشته تحویل میراث فرهنگی اصفهان شد. در این حال مساله قابل‌‌‌تأمل تغییر کاربری این کارخانه پر‌قدمت و تصمیم نهایی برای چنین موضوع مهمی است.
  • ثبت رکوردهای «جهش تولید» در کارخانه‌های فولادسازی

    دنیای‌اقتصاد - بندرعباس: مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از ثبت دو رکوردشکنی تولید فراتر از انتظار محصول آهن اسفنجی و شمش فولادی بیلت در این مجتمع تولیدی طی فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: جهش تولید، رویکردی مستمر و عنصری کلیدی در فرهنگ سازمانی شرکت است.
  • صدور ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

    دنیای‌اقتصاد – تبریز‌: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از این استان به بیش از ۳۵ کشور جهان صادر شد.
  • عبور صبافولاد خلیج فارس از تولید اسمی

    دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصبا» برای سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۲با حضور ۲۰۶ نفر از سهامداران معادل ۷۹ درصد سهامداران برگزار شد. مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در این مراسم گزارشی از عملکرد این شرکت برای سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۲ ارائه کرد.
  • سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد

    سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران به دلیل اینکه پایتخت سیاسی کشور است از بیمارستان‌‌‌ها و درمانگاه‌‌‌های متعددی برخوردار است و بسیاری از هموطنان از استان‌‌‌ها و شهرستان‌‌‌های مختلف برای انجام امور پزشکی به تهران مراجعه می‌کنند؛ اما متاسفانه سرانه سلامت در شهر تهران با توجه به جمعیت شهر تهران در مقایسه با بسیاری از استان‌‌‌ها در وضعیت مطلوب قرار ندارد.
  • افتتاح «خانه روزنامه‌‌‌نگاران» در خرداد سال‌جاری

    عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران درباره راه‌‌‌اندازی خانه روزنامه‌‌‌نگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌‌‌های شهرداری تهران در دوره مدیریت جدید در حوزه ارتباطات، تاسیس خانه روزنامه‌‌‌نگاران بود.
  • تغییر جایگاه بانوان در اتوبوس‌های BRT

    مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌‌‌ها و ماشین‌‌‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این‌‌‌ وسایل گاه اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌‌‌ها در جلوی خطوط بی‌آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.
  • انتقاد از ایجاد رفیوژ میانی در معابر تهران

    جعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه در مورد رنگ کردن جداول خیابان‌‌‌ها باید بگویم که در اکثر کشورهای دنیا به جز برخی کشورهای عربی همسایه از رنگ خود بتن برای جداول استفاده کرده چرا که این رنگ به عنوان رنگ سازگار با محیط‌زیست شناخته می‌شود، تصریح کرد: در شهر ما سالانه میلیاردها تومان صرف رنگ‌‌‌آمیزی جداول خیابان و کنار معابر می‌شود و از شهرداری می‌‌‌خواهم که رنگ‌‌‌زدن جداول را از دستور کار خارج کنند و اگر قرار است رنگ‌‌‌آمیزی صورت گیرد باید از رنگ‌‌‌های ترافیکی که استاندارد بوده و پیامی به همراه دارند استفاده کنیم.
  • کارنامه قرارگاه مسکن؛ ۸ از ۱۰۰

    دنیای اقتصاد: بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شهردار تهران در ابلاغیه‌‌‌ای به همه سازمان‌ها و معاونت‌‌‌های شهرداری تهران، از تشکیل قرارگاهی به نام «مسکن» خبر داد. قرار بود که شهرداری تهران بنا بر نقشه راهی که شهردار تهران ترسیم کرده در حوزه صنعت ساختمان که از آن به‌‌‌عنوان «موتور محرک اقتصاد ایران» یاد می‌کنند، حمایت کرده و ‌نه تنها تسهیل‌گری کند بلکه به تامین مسکن برای افراد و گروه‌‌‌های بی‌‌‌بضاعت و کم‌‌‌استطاعت و نوسازی بافت فرسوده تهران نیز ورود داشته باشند.
  • هوش مصنوعی در خدمت صنایع

    دنیای‌اقتصاد، گروه شرکت‌ها: هوش مصنوعی به‌رغم برخی نگاه‌‌‌‌های تقابلی از سوی شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف در جهان، ظرفیت‌‌‌‌هایی برای «منابع انسانی» در مسیر پیشرفت اهداف مدیران به وجود آورده است. معاون توسعه سرمایه‌‌‌‌های انسانی فولاد سنگان در این باره می‌‌‌‌گوید، یک مزیت هوش مصنوعی آن است که ماموریت‌های صنایع مختلف را می‌توان با این امکان جدید و به پشتوانه نیروی انسانی متخصص جلو برد.
  • پیشرفته‌‌‌ترین دستگاه اسپکت وارد گرگان شد

    ‌ دنیای‌اقتصاد – گرگان: یک دستگاه اسپکت (گاما کمرا) با ارزشی ‌بالغ بر ۳۰۰‌هزار یورو برای بیمارستان ۵ آذر گرگان تامین شد.
  • نوسازی شبکه برق روستایی خراسان جنوبی

    دنیای‌اقتصاد – بیرجند - محمد قربانی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از اجرای موفق طرح‌‌‌های توسعه‌محور این شرکت و اتمام طرح بهارستان در ۱۹۳روستای استان در سال گذشته خبر داد.
  • ساخت هتل ۲۵‌طبقه شیان در بوستان جنگلی لویزان

    علی‌‌‌اصغر کمالی‌‌‌زاده، شهردار منطقه ۴ تهران از ساخت هتل ۲۵ طبقه در بوستان جنگلی لویزان خبر داد و گفت: هتل جدید در همان زمینی که قبلا هتل «شیان» قرار داشت احداث می‌شود و برای هتل شیان در سال‌جاری دستور نقشه را صادر کردیم تا در بر اتوبان امام علی (ع) و ورودی محدوده شیان احداث شود.
  • به درختان سفید دست نزنید

    علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌‌‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: اکنون حجم بالای آلاینده‌های محیطی و روند رو به رشد تغییر در اقلیم و اکوسیستم به دلیل مصرف بی‌‌‌رویه سموم و استفاده نامناسب از منابع زیست محیطی در سنوات قبل حیات شهرهای بزرگ را تهدید می‌کند.
  • جزئیات طرح مدیریت آب‌‌‌های سطحی بزرگراه امام علی (ع)

    حمید نجاری‌اصل، سرپرست شرکت خاکریز آب از شروع عملیات حفاری و لوله‌‌‌گذاری پروژه طرح سرشاخه پیروزی تا اتصال به کانال اصفهانک در بزرگراه امام علی (ع) خبر داد و درباره جزئیات این عملیات گفت: جبهه‌‌‌های کاری این پروژه در خیابان پیروزی حدفاصل بزرگراه امام علی (ع) تا خیابان آیت‌الله شاه‌آبادی و حد فاصل خیابان بیمارستان فجر تا خیابان شاه‌آبادی و خیابان شاه‌آبادی از تقاطع پیروزی تا پایین‌دست خیابان گل‌شناس بوده و در محدوده شهرداری مناطق ۱۳ و ۱۴ تهران واقع شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر