شماره روزنامه ۶۰۶۴
|

  • مطالبه اصفهانی‏‏‌ها از پزشکیان

    دنیای اقتصاد-اصفهان - نفیسه زمانی‏‏‌نژاد: حدود ۴‌‌‌میلیون نفر در طرح مسکن ملی ثبت‌‌‌نام کرده‌‌‌اند، ۴۶۰‌هزار نفر از استان اصفهان که ۱۵۹‌هزار نفر آنها حائز شرایط فعال به شمار آمده‌‌‌اند، حالا در آغاز راه دولت چهاردهم بحث اصلی تعیین‌تکلیف این افراد و چگونگی عمل به تعهدات از سوی دولت جدید است، میراثی از دولت سیزدهم که وعده داده بود سالانه یک‌‌‌میلیون مسکن را تحویل متقاضیان دهد.
  • سیرصعودی تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۶.۶ درصدی تولید در بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور در سه‌‌‌ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. محمدرضا پیرحسینلو ارتقای تولید و ایجاد اشتغال جدید به‌‌‌تبع افزایش تولید را رویکرد اصلی صنایع کشور اعلام کرد و افزود: توسعه صنایع معدنی و فلزی و تقویت زیرساخت‌‌‌ها به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی کمک می‌کند و می‌تواند یاری‌‌‌رسان تحقق اهداف بلندمدت و کلان کشور باشد. وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به سهم خود به‌‌‌عنوان یکی از قطب‌‌‌های اصلی تولید کشور، نقشی کلیدی در تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی ایفا کرده و می‌کند و تلاش دارد تا به‌‌‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه‌‌‌ ویژه اقتصادی کشور با جذب سرمایه‌گذار و بهبود زیرساخت‌‌‌ها قطعه‌‌‌ای موثر از پازل توسعه‌‌ صنعت و معدن ایران اسلامی باشد.
  • راز خاموشی پل‌‌‌های عابر

    دنیای‌اقتصاد: در دهه گذشته مدیران شهری تهران به فکر افتادند تا در راستای رفاه حال شهروندان به‌خصوص سالمندان، ‌‌‌ مادران و کودکان برخی از پل‌های عابر پیاده را در مکان‌‌‌های پرتردد مکانیزه ‌کنند؛ یعنی به عبارتی ساده‌‌‌تر پله‌‌‌های فلزی این پل‌‌‌ها را جمع‌‌‌آوری کرده و به جای آن پله‌های برقی و مکانیزه نصب کردند.
  • بهره‌برداری از بازار گل آسمان با ۱۰۰ غرفه تا دو ماه آینده

    فردین رحمان‌‌‌نژاد، معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌‌‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، در تشریح روند احداث بازار گل آسمان در منطقه ۲۲ گفت: کاهش سفرهای ‌‌‌درون‌شهری برای شهروندان تهرانی به‌ویژه ساکنان منطقه ۲۲ از اهداف راه‌‌‌اندازی بازار و بازارچه‌‌‌های محلی در سطح این منطقه است که در همین راستا احداث بازار گل آسمان با بهره‌گیری از ظرفیت‌‌‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
  • تاکسی‌‌‌های پایتخت وام تعمیرات می‌‌‌گیرند

    شادی مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد وضعیت بهسازی تاکسی‌‌‌های سطح شهر تهران با بیان اینکه خودروهایی که سن آنها به مرز فرسودگی یعنی ۱۲ سال رسیده باشد مشمول طرح نوسازی می‌‌‌شوند، گفت: تاکسی‌‌‌های زیر ۱۲ سال و تمام خودروهای ون برای اولین بار مشمول طرح بهسازی وضع موجود تاکسی‌‌‌ها شدند؛ به‌گونه‌‌‌ای که وام‌‌‌هایی به این خودروها تعلق می‌گیرد که کارمزد پایینی دارند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه به محض انعقاد قرارداد جزئیات بیشتری از این طرح اعلام خواهد شد، ادامه داد: این قرارداد بین سازمان تاکسیرانی و چند نمایندگی مجاز تعمیر خودرو منعقد خواهد شد و یکی از بانک‌های عامل با حضور در این طرح، به بهسازی تاکسی‌‌‌ها کمک می‌کند و وام‌‌‌هایی را به رانندگان تاکسی ارائه خواهد کرد. وی ضمن دعوت از رانندگان تاکسی برای شرکت در این طرح گفت: این وام‌‌‌ها برای اولین بار به خودروهایی تعلق می‌گیرد که در سن فرسودگی قرار ندارند و برای تعمیرات می‌توانند از این وام استفاده کنند و قطعا به بهبود وضعیت تاکسی‌‌‌ها در تهران کمک می‌کند.
  • لزوم ورود قوه قضائیه به ایمنی ساختمان‌های پرتردد

    سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی بیمارستان شریعتی اظهار کرد: بر اساس اسامی ساختمان‌‌‌های ناایمن شهر تهران که با پیگیری‌‌‌های سازمان آتش‌نشانی و کمیته ایمنی از سوی قوه قضائیه منتشر و اعلام شد، ۸ بیمارستان شامل حضرت رسول اکرم، امام خمینی (ره)، لولاگر، طرفه، سینا، بوعلی، شهدای یافت‌‌‌آباد و فیاض‌‌‌بخش به عنوان ساختمان ناایمن معرفی شدند. وی ادامه داد: برخی از بیمارستان‌‌‌ها نیز دارای نواقص ایمنی بودند اما نام آنها در این فهرست نیست و اخطارهای ایمنی از سوی سازمان آتش‌‌‌نشانی دریافت کردند که بیمارستان گاندی که سال گذشته دچار آتش‌‌‌سوزی شد و همچنین بیمارستان شریعتی شامل این بیمارستان‌‌‌ها هستند.
  • آغاز ریل‌‌‌گذاری و روسازی مسیر خط متروی تهران – اسلامشهر

    رضا قاسمی، مدیرعامل شرکت متروی اسلامشهر در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث خط متروی این شهر گفت: پس از پایان عملیات حفاری مکانیزه تونل خط متروی تهران-اسلامشهر که پاییز سال گذشته محقق شد، پیگیری‌‌‌های لازم جهت تکمیل مطالعات و تامین ادوات و تجهیزات مربوط به این مسیر صورت پذیرفت و هم‌اکنون مرحله ریل‌‌‌گذاری و روسازی مسیر ۱۰.۵ کیلومتری از سه‌راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر بعد از ایستگاه میدان نماز، به صورت یک خط رفت و یک خط برگشت در حال انجام است؛ این مسیر در نهایت شامل سه ایستگاه چهاردانگه، شاطره و میدان نماز خواهد بود و با راه‌اندازی آن، امکان دسترسی به اسلامشهر از طریق خط ۳ مترو تهران فراهم خواهد شد. قاسمی در ادامه افزود: پیش‌بینی‌‌‌های صورت گرفته در خصوص تکمیل عملیات ریل‌‌‌گذاری و روسازی این مسیر ۱۰.۵ کیلومتری، زمانی در حدود ۱۸ ماه را متصور می‌‌‌سازد و امیدواریم با تامین به موقع اعتبارات و منابع مالی لازم، بتوانیم در سال آینده شاهد اتمام این بخش از طرح و نیز تکمیل مرحله روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر باشیم.
  • آتش‏‏‌نشانی منتظر امداد مالی

    دنیای اقتصاد: حادثه خبر نمی‌‌‌کند، در شهر بزرگ تهران آن‌گونه که مدیران شهری اعلام کردند روزانه حدود ۲۰۰ ماموریت تنها در حوزه آتش‌‌‌نشانی ثبت می‌شود و این عدد بدون احتساب آمار فعالیت روزانه سایر گروه‌‌‌های خدماتی همچون اورژانس، پلیس و... است و این درحالی است که باید تهران آماده حوادث روزانه و غیرمترقبه باشد.
  • ساخت مسکن عقب‏‏‌تر از تقاضای استان

    دنیای‌اقتصاد – یزد: مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد و رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌‌‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی وضعیت ساخت مسکن در استان یزد را از نظر سرعت و سبک شهرسازی به‌ویژه با ویلایی‌‌‌سازی در شهرک ۳۷۷ هکتاری تشریح کرد. احسان خواجه‌‌‌رضایی در نشست خبری مدیران حوزه دستگاه‌‌‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان یزد درباره دستاوردهای خود در دولت سیزدهم اظهار کرد: به غیر از حمل‌ونقل دریایی در سایر بخش‌‌‌های حمل‌ونقل استان و در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و سایر بخش‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی در استان در سه سال گذشته اقدامات قابل‌توجهی انجام شده است.
  • ساخت ۵ شهرجدید درهرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس - خداکریمی: مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بیش از ۴‌هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس به بهره‌برداری می‌‌‌رسد. مجید سلحشور در نشست خبری تشریح عملکرد دستگاه‌‌‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی افزود: در هفته دولت ۸۰۰ واحد مسکونی و تا پایان امسال نیز ۳‌هزار واحد دیگر به بهره‌‌‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اینکه ۹‌هزار هکتار زمین نیز برای ساخت مسکن ملی در استان هرمزگان اختصاص داده شده است، افزود: در دولت سیزدهم ۲۰‌هزار واحد مسکن ملی به مردم هرمزگان تحویل داده شده است. وی با اشاره به ساخت پنج شهر جدید در هرمزگان گفت: مطالعات ساخت شهر جدید خلیج فارس در شرق بندرعباس، تیس در بندرلنگه، مکران مرکزی در جاسک، آفتاب در چارک و کوشک در پارسیان آغاز شده است.
  • هر ماه یک بازار به تهران اضافه می‌شود

    مهدی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌‌‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه در شهر تهران به واسطه ۳۰۰ بازار و میدان همواره سعی کردیم در کنار دولت به خدمات‌‌‌رسانی به مردم بپردازیم، اظهار کرد: تلاش این بوده محصول با‌کیفیت با قیمت عادلانه در کمترین زمان ممکن به شهروندان ارائه شود. وی با بیان اینکه گسترش خدمات ادامه دارد و هر ماه یک بازار به تهران اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: میادین میوه و تره‌‌‌بار و فروشگاه‌‌‌های شهروند در دولت شهید رئیسی و با همت شهردار تهران با یکدیگر هماهنگ شدند و خدمات‌‌‌رسانی بیش از پیش افزایش یافت تا کالاهای اساسی به مقدار قابل‌توجهی در این مجموعه‌‌‌ها عرضه شود. بختیاری‌‌‌زاده با بیان اینکه سال قبل ۳ میلیارد دلار ارز یارانه‌‌‌ای پرداخت شد، تصریح کرد: برای حفظ کرامت مردم در عرضه کالاهای اساسی، به همت شهرداری سامانه شهرزاد شکل گرفت تا کالای اساسی به صورت نقطه‌‌‌زنی و با حفظ کرامت عرضه شود. وی افزود: در میادین همچنان ارائه خدمات را در قالب عرضه کالاهای اساسی و میوه خواهیم داشت و بخش حمایتی دولت و هزینه مضاعفی که می‌پردازد، در سامانه شهرزاد پیش‌بینی شده و در دسترس‌‌‌ترین حالت ممکن را در این سامانه فراهم خواهیم کرد.
  • کاهش ۵ درصدی ازدحام عبور و مرور در شرق تهران با احداث آزادراه شهید شوشتری

    عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران درباره افتتاح فاز نخست پایانه شرق اظهار کرد: با بهره‌‌‌برداری کامل، می‌توان به کاهش بخشی از ترافیک معابر شرقی امید داشت، چرا که هم‌‌‌اکنون عمده تقاضای سفر برای مقاصد استان‌‌‌های شرقی کشور، از طریق ترمینال جنوب صورت می‌گیرد. همین پیمایش اضافی اتوبوس‌‌‌های بین‌‌‌شهری علاوه بر ایجاد ترافیک، در آلوده کردن هوا هم موثر است. وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات عمرانی، پایانه شرق برای بهره‌‌‌برداری تحویل اداره راه و ترابری شده است، اضافه کرد: طی ماه‌‌‌های آینده تعاونی‌‌‌های مختلف اتوبوسرانی بین‌شهری با استقرار در این پایانه و تجهیز امکانات و دفاتر فروش بلیت، عملیات مسافرپذیری را آغاز خواهند کرد. به نظر نمی‌رسد این فرآیند بیشتر از دو ماه ادامه داشته باشد و احتمالا شهروندان می‌توانند از نیمه دوم سال از این ترمینال استفاده کنند.
  • کاشت ۵۰‌هزار اصله درخت در بوستان چیتگر تا پایان سال

    مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر درخصوص جایگزینی درختان جدید با درختان خشک بوستان جنگلی چیتگر اظهار کرد: با پیگیری‌‌‌های صورت‌گرفته قرار شده به صورت میانگین تا پایان سال حداقل ۵۰‌هزار اصله درخت جایگزین درختان خشک در این بوستان شوند. وی با تاکید بر اینکه جایگزینی این درختان باید به تدریج و در زمان مناسب انجام شود، خاطرنشان کرد: با وجود این قطعا تا پایان سال این مهم به نتیجه خواهد رسید. پیرهادی درباره نوع درختان پیش‌بینی‌شده برای غرس در بوستان جنگلی چیتگر، یادآور شد: نوع درختان متناسب با شرایط بوستان خواهد بود. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان امسال حداقل ۵۰‌هزار اصله درخت در بوستان جنگلی چیتگر غرس خواهد شد.
  • ورود واگن‌‌‌های چینی به پایتخت تا سال آینده

    مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در سمینار تخصصی بررسی ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جدید شبکه متروی تهران که توسط شرکت متروی تهران برگزار شد با بیان اینکه امروز بابت چرایی و چگونگی تکمیل شبکه متروی تهران گرد هم جمع شدیم، گفت: امروز شاهد هستیم که مترو سهمی کمتر از ۱۰‌درصد در حمل‌ونقل در تهران دارد و این در حالی است که سهم‌‌‌ حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی شهروندان کمتر از ۲۵‌درصد بوده و برای ارتقای جایگاه مترو باید کارهای زیادی انجام دهیم.
  • ضرب‏‏‌الاجل برای درختان تهران

    دنیای اقتصاد: پارک چیتگر یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌‌‌های شهر تهران محسوب می‌شود که حفاظت و صیانت از آن، یکی از موضوعات کلان‌شهری در طول سال‌های گذشته بوده است چرا که پارک چیتگر نقش اساسی در فرآیند تصفیه هوای شهر تهران و پالایش وضعیت محیط‌زیستی تهران برعهده داشته و در این چارچوب، صیانت از درختان آن امری ضروری است اما با گرم‌تر شدن هوا و طغیان مشکلات ناشی از کمبود آب و بنا به گفته برخی کارشناسان اختلاف شهرداری تهران با مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان تهران و همچنین شرکت آب منطقه‌‌‌ای درباره نرخ آب‌‌‌بهای آزاد، میزان مصرف آبیاری پارک چیتگر و میزان بدهی‌‌‌های شهرداری تهران برای آبرسانی پارک‌‌‌های چیتگر، لویزان و سرخه حصار و همچنین وجود مشکلات در تامین آب شرب منطقه سبب شد که حق‌آبه بوستان چیتگر آن‌گونه که باید پرداخت نشود و در نتیجه به علت کمبود آبیاری شاهد شیوع آفات در درختان چیتگر بودیم که مرگ هزاران درخت را در پی داشت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر