شتاب‌دهنده‌ها؛ آغازگر فصل جدیدی از کارآفرینی

در این رویداد محمد سریرافراز، مدرس دانشگاه و فعال اقتصادی، در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری سرمایه‌‌‌های خرد نکاتی را بیان کرد. داشتن چند استراتژی برای منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری مولد از نکات مهم اشاره شده در این سخنرانی بود.

همچنین مهرداد تاوتلی مدیر هلدینگ گردشگری هزاره سوم در باب موضوع اهمیت منابع انسانی و فرآیند جذب، استقرار و توسعه منابع انسانی به همراه آموزش و حفظ آنها نکاتی را مطرح کرد. طبق گفته‌‌‌های او در شرایط فعلی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی و کارآفرینان در جزیره زیبای کیش، منابع انسانی است.

سخنران بعدی نشست در این مراسم پیمان حبیبی، موسس و رئیس هیات‌مدیره شرکت سگال فناور تجارت کیش (پلتفرم آنلاین دوستم) بود. او به بررسی چالش‌های کسب و کارهای آنلاین در جزیره کیش پرداخت و در ۱۲ عنوان این چالش‌ها را به مخاطبان عرضه کرد. به نظر این فعال اقتصاد آنلاین بوروکراسی اداری، عدم‌ثبات مدیریتی در سازمان منطقه آزاد کیش، عدم‌همبستگی بخش خصوصی، جذب و حفظ نیروی انسانی متخصص، اوضاع اقتصادی بد در چند سال اخیر و افت شدید سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کارهای نوآور و استارت‌آپی در کیش، حساسیت در انتخاب شریک تجاری مناسب، عدم‌صبوری و عجله در رسیدن به نتیجه از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کسب و کارها در جزیره کیش است.

مهندس گیاهی در ادامه برنامه پنل «چرایی سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سهام عام» با حضور آقایان حسین شیرازی منش (مدیرعامل شرکت دوستداران آینده‌ساز کیش-سهامی عام)، مهندس محسن قریب (دبیرکل انجمن سرمایه‌گذاران و کار آفرینان کیش) و مهندس علی‌‌‌محمد گلستانی فرد (نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت کارآفرینان نوآور سرزمین ایرانیان کیش-سهامی عام) را به اجرا گذاشت.

در این پنل همچنین سوالاتی در حوزه چرایی سرمایه‌گذاری جمعی و مشارکت در شرکت‌های سهامی عام پرسیده شد.

محسن قریب این گردهمایی‌ها را نشان از تقویت فرهنگ مشارکت دانستند و به معرفی ۳ شرکت سهامی عام در جزیره کیش پرداخت.

پس از سخنان او، شیرازی منش به عنوان موسس و مدیرعامل اولین شرکت سهامی عام در کیش، دغدغه‌های خودشان را نسبت به فعالیت‌های مشارکتی با تاکید بر توسعه سرمایه اجتماعی بیان کرد. ایشان در مورد فعالیت‌های شرکت دوستداران آینده‌ساز کیش و مرحله پذیره نویسی این شرکت به نکاتی اشاره کردند تا همه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در کیش بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

پیس از این گفته‌‌‌ها، علی‌‌‌محمد گلستانی فرد به عنوان نماینده شرکت کارنو به موضوع شفاف بودن در حوزه شرکت‌های سهامی عام پرداخت و با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی در شرکت‌های سهامی عام برای حداکثر کردن منافع سهام به اغنای بحث پرداخت.

در پایان نیز برگزاری برنامه پرسش و پاسخ انجام شد که در خلال آن حاضرین در این نشست به شبکه‌سازی و گسترش روابط تجاری خود با سایرین پرداختند. استقبال و حضور فعال علاقه مندان از این رویداد در جزیره کیش، نشان از پتانسیل بالقوه و فرصت‌های کشف نشده کارآفرینی در این جزیره مرجانی است.

لازم به ذکر است جلسات نشست‌های تعاملی« در مسیر کارآفرینی» به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.