شماره روزنامه ۶۰۸۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۸۷ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۸۷

  • پوست‌اندازی نظام مالی سنتی

    دنیای‌اقتصاد: با ظهور و گسترش فناوری‌های مالی در سال‌های اخیر لندتک‌ها (اخذ تسهیلات به صورت آنلاین، در سریع‌ترین زمان و بدون گذراندن مراحل اداری در بانک‌ها) محبوبیت فراوانی میان آحاد جامعه و کسب‌و‌کارها پیدا کرد. از این رو «دنیای‌اقتصاد» در مصاحبه زنجیره‌ای با برخی از افراد متخصص در این زمینه قصد دارد تا‌ سازوکار لندتک‌ها و تفاوت آن را با نظام مالی سنتی برای عموم مردم روشن سازد. بر این اساس پس از توضیح دو واژه «فین‌تک» و «لندتک» با محمدرضا آشتیانی از کارشناسان و مشاوران حوزه لندتک‌ها در این خصوص گفت‌وگویی صورت گرفت.
  • سوءبرداشت از سنگ‌های ساختمانی

    پنل چالش‌‌های معماری و نصب سنگ‌‌های ساختمانی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد در غرفه گروه‌‌ رسانه‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» برگزار شد؛ در این پنل حامد زارع، مدیرعامل شرکت سنگ‌هزار و یک؛ حمید علیزاده، عضو هیات‌مدیره انجمن معماران خراسان رضوی؛ علیرضا لعلی‌‌نژاد، مدیرعامل لوکس استون و محمد حلاجیان، مدیر روابط بین‌الملل انجمن سنگ ایران درمورد طراحی، اجرا و نصب سنگ‌‌های ساختمانی گفت‌‌وگو کردند.
  • ۶میلیارد تومان تسهیلات به پزشکان

    مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت:در طرح جهش مهر سلامت ویژه پزشکان تا مبلغ ۶میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.اسماعیل للـه‌‌‌گانی در گفت وگو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه ۲۵۰هزار نفر از ۳۰۰هزار نفرجامعه پزشکان (بیش از۸۰درصد)مشتری بانک رفاه کارگران هستند، افزود: این بانک در ۱۰۶واحد بیمارستانی یا دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور شعبه و در ۵۶واحد بیمارستانی باجه دارد.
  • سی سال رشد تجارت و کاهش فقر

    اسدالله غلام‌پور
    از زمان امضای توافق‌نامه مراکش برای تأسیس سازمان تجارت جهانی در ۱۵ آوریل ۱۹۹۴، تجارت جهانی افزایش یافته است و به بیش از ۳۰.۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است که افزایش پنج برابری از سال ۱۹۹۵ را نشان می‌دهد. کمک به کاهش هزینه‌های تجاری این رشد تجارت، با کاهش قابل توجه فقر در سراسر جهان همزمان شده است که نشان‌دهنده تأثیر تجارت بر حمایت از توسعه اقتصادی و بهبود زندگی مردم است.
  • کمک نورسیده تسهیلات‌دهی

    در سال‌‌های اخیر اخذ تسهیلات از پلتفرم‌های آنلاین از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده است. لندتک پلتفرمی است که در آن فرآیند وام‌‌دهی و وام‌‌گیری به صورت غیر‌حضوری و بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته انجام می‌شود. لندتک‌‌ها پلتفرم‌‌هایی هستند که به‌رغم نوظهور بودن، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‌اند و حتی در بعضی از خریدهای قسطی به انتخاب اول افراد تبدیل شده‌‌اند. به نظر کارشناسان لندتک‌‌ها نه تنها رقیب سیستم بانکی محسوب نمی‌‌شوند بلکه می‌توانند به عنوان یک مکمل برای اعطای تسهیلات به مشتریان عمل کنند و بار سنگین تسهیلات دهی را برای بانک‌ها سبک کنند. اخیرا استفاده از پلتفرم‌های خرید قسطی خیلی متداول شده است و قشرهای مختلف جامعه برای خریدهای مختلف خود از لندتک‌ها استفاده می‌کنند. از خرید‌هایی مثل اقلام جهیزیه و ماشین تا خرید‌‌های سوپرمارکتی و روزمره. اما هر چیز جدیدی در ابتدا سوالاتی را به همراه دارد. «دنیای‌اقتصاد» سوالاتی در خصوص این پلتفرم‌‌ها را از محمدرضا آشتیانی، کارشناس حوزه لندتک‌‌ها پرسیده و به بررسی ابعاد مختلف و چالش‌‌های آنها پرداخته است.
  • شرکت‌های بانکی؛ فرصت یا تهدید

    میثم حقیقی/ کارشناس حوزه بانکی
    نزدیک به ۳۰ سال پیش بیل گیتس (رئیس مایکروسافت) عنوان کرد که «شاهد پایان بانک‌ها به شکل امروزی خواهیم بود.» در سال‌های اخیر، میدان بازی بانک‌ها، توسط شرکت‌های فناورانه و استارت‌آپی به گونه‌‌ای تغییر پیدا کرده است که فارغ از وجود یا نبود قوانین بالادستی، تکنولوژی‌‌ها و کسب و کارهای جدید را به کار گرفته، عملکردهای جدید را اتخاذ کرده و به مشتریانی خدمت‌‌رسانی می‌کنند که زندگی‌‌شان هر روز بیش از پیش حول محور تلفن همراه‌‌شان می‌‌گردد. این موضوع منجر به معرفی بنگاه‌‌های اقتصادی با عنوان شرکت‌های ‌‌بانکی (The Banking Firm) شده که در جایگاه بانک‌ها برای تامین مالی و ارائه خدمات بانکی ایفای نقش می‌کنند؛ شرکت‌هایی که بانک نبوده ولی نسبت به تخصیص اعتبار به مشتریان خود در راستای خرید کالا و خدمات اقدام می‌کنند.
  • چقدر زود دیر می‌شود

    حمیده زمانی/کارشناس ارتباطات صنعت بیمه
    فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر مناسب جهت ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از بیمه عمر و زندگی به عنوان یک پشتوانه برای افراد جامعه یکی از دغدغه‌‌‌های اصلی صنعت بیمه است. بازنویسی پرونده‌های خسارت واقعی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در قالب مجموعه داستان‌های «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به شیوه‌ای متفاوت و با بیان روایی و داستان‌گونه در راستای ترویج فرهنگ بیمه زندگی تهیه شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر