شماره روزنامه ۶۱۱۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۷ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۱۱۷

  • اصابت موشک به اقتصاد تل‌آویو

    دنیای اقتصاد: اقتصاد اسرائیل در پی تنش‌های فزاینده ناشی از جنگ‌ به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. به تازگی و پس از عملیات موشکی ایران، موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی (S&P) رتبه اعتباری اسرائیل را از A+ به A تغییر داد. این دومین بار از زمان آغاز جنگ است که موسسه اس‌اندپی رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داده است. این موضوع در شرایطی اتفاق افتاده که وزیر اقتصاد اسرائیل، از تاب‌آوری بالای اقتصاد کشور در برابر چالش‌ها سخن به میان آورده و مدعی شده است که اسرائیل بار بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ تاریخ خود را به دوش می‌کشد. با این حال، پیش‌بینی‌ها از افزایش کسری بودجه به ۱۵درصد از تولید ناخالص داخلی حکایت دارد و خطر رکود اقتصادی در بلندمدت نیز در حال افزایش است. از طرف دیگر، آژانس اعتبارسنجی مودیز نیز به‌دلیل نبود استراتژی خروج از درگیری، رتبه اعتبار اسرائیل را دو پله کاهش داد و به Baa۱ رساند. با توجه به این تحولات، آینده اقتصادی اسرائیل با چالش‌های جدی مواجه شده است.
  • «بهره مثبت» ترکیه پس‌از ۳ سال

    دنیای اقتصاد: نرخ تورم سالانه ترکیه در ماه سپتامبر به ۴۹.۴درصد رسید و برای اولین بار از سال۲۰۲۱، نرخ بهره بالاتر از تورم قرار گرفت. حال کارشناسان انتظار دارند کاهش نرخ بهره از نوامبر آغاز و تا پایان۲۰۲۵ حدود ۲۰درصد کاهش یابد.
  • چالش افزایش زنان سالمند مجرد

    صندوق بازنشستگی کشوری: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به اینکه با پدیده زنانه شدن سالمندی مواجه هستیم، گفت: این دبیرخانه در نظر دارد در بازه زمانی ۵ساله اقدام به بازنگری سند ملی سالمندان با همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط ذکر‌شده در سند ملی سالمندان کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر