شماره روزنامه ۶۱۰۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۹ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۱۰۹

  • چرخش از بنگاه‌داری به سهامداری

    دنیای اقتصاد: بررسی‌های یک پژوهش نشان می‌دهد که تنها ۱۲درصد از هزینه‌های صندوق بازنشستگی کشوری از محل سود سرمایه‌گذاری‌های این صندوق تامین شده و باقی نیازها از بودجه عمومی تامین می‌شود. این وضعیت به دلیل عدم پرداخت کامل حق بیمه‌ها و بی‌توجهی به محاسبات بیمه‌ای ایجاد شده است. صندوق بازنشستگی کشوری با وجود مدیریت حجم بالایی از شرکت‌ها و املاک، در سال‌های اخیر نتوانسته بازدهی مناسبی از سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشد. از جمله چالش‌های مهم صندوق، زیاندهی برخی از شرکت‌های تابعه و نوسانات اقتصادی کلان است.
  • ضرورت بهره‌برداری بهینه از منابع و چالش‌های موجود

    سعید اکبرزاده/کارشناس اقتصادی
    سازمان تامین اجتماعی ایران به ‌عنوان نهاد کلیدی در نظام تامین اجتماعی کشور، با وظایف گسترده‌ای در زمینه پوشش بیمه‌ای، تامین درمان و بازنشستگی در پی تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه است. این سازمان با استفاده از منابع مالی حاصل از حق بیمه‌های پرداختی از سوی بیمه‌شدگان و کارفرمایان، به ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان پرداخته و با گستره وسیعی از خدمات بیمه‌ای، از جمله بیمه‌های بازنشستگی، بیکاری و درمان، به عنوان ستون اصلی در ارائه خدمات اجتماعی در کشور شناخته می‌شود.
  • منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین شد

    رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث بازنشستگان هم قانون داریم هم تامین منابع شده است. خواسته جدی ما پرداخت حقوق بازنشستگان طبق قانون است و حق آنهاست و به ما نیز زیاد مراجعه می‌کنند.
  • پرداخت ۲.۵میلیون فقره تسهیلات در بانک قرض‌الحسنه مهر

    به گفته مدیر روابط عمومی بانک مهر، در نیمه اول امسال بیش از ۲.۵میلیون فقره وام قرض‌الحسنه پرداخت شده و برنامه ما این است که تا پایان سال این عدد را به ۴.۵‌میلیون برسانیم. او در ادامه گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۱۸۰ همت تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که این عدد در ۶ماه سال گذشته ۸۰ همت بوده است؛ ولی طبق پیش‌بینی‌ها قرار است این عدد در سال ۱۴۰۳ به ۳۲۰همت برسد. در قانون بودجه امسال دو بانک قرض‌‌الحسنه از پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری معاف بودند؛ اما در اواسط تابستان امسال بانک مرکزی این وام‌ها را دوباره تکلیف کرد که در مجموع ۳۱هزار میلیارد ریال وام ازدواج و فرزندآوری در ۵هزار و ۶۱۶فقره پرداخت شده است. همچنین در ۶ماه ابتدایی امسال ۱۶هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی اشتغال و مشاغل خانگی پرداخت شده است./ایرنا

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر