شماره روزنامه ۶۰۹۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۳ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۰۶۳

  • دست‌اندازهای مشارکت‌اقتصادی زنان در ایران

    دنیای اقتصاد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که پس از افغانستان و عراق، ایران پایین‌ترین نرخ مشارکت اقتصادی زنان را در میان همسایگان خود دارد. در سال ۲۰۲۳ این نرخ در ایران معادل ۱۴.۴درصد بوده؛ این در حالی است که نرخ مشارکت اقتصادی در کشورهای مسلمانی مانند عربستان و عمان بیش از دو برابر ایران است. عربستان در سال‌های گذشته با انجام اصلاحات اجتماعی به نفع زنان و همچنین قدم گذاشتن در مسیر توسعه اقتصادی توانسته است نرخ مذکور را به ۳۴.۵درصد برساند.
  • اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در «پل بریکس»

    دنیای اقتصاد: محسن کریمی در سومین نشست معاونان مالی و بانک مرکزی کشورهای عضو بریکس که در شهر ریودوژانیرو برزیل در حال برگزاری است و برخی اعضا نیز به صورت مجازی در آن حضور یافتند، ضمن تشریح سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه توسعه همکاری‌های مالی با کشورهای عضو بریکس، هدف مشترک تمامی کشورهای عضو را کاستن از اتکای به دلار در مبادلات تجاری و افزایش استفاده از ارزهای محلی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی ایران حمایت و آمادگی خود را برای مشارکت در پروژه «پل بریکس» اعلام می‌کند.
  • وضعیت پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید مسکن

    دیوان محاسبات کشور: بررسی‌های فنی و تخصصی دیوان محاسبات کشور در خصوص عملکرد بانک‌ها در ارتباط با پرداخت تسهیلات در راستای اجرای ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن از سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، بیانگر پرداخت تنها ۲۱۰هزار میلیارد تومان (حدود ۱۵درصد) از سهمیه تعیین‌شده توسط بانک مرکزی (بالغ بر ۱۴۲۴ هزار میلیارد تومان) بوده است. دیوان محاسبات کشور ضمن ارائه راهکارهای قانونی برای اجرای دقیق و کامل قانون به مسوولان مربوطه، برخورد لازم با متخلفین در این حوزه را صورت خواهد داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر