شماره روزنامه ۶۱۱۸
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۴۷ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۰۴۷

  • سیاست انقباضی جواب می‌دهد

    دنیای اقتصاد: تورم ترکیه برای اولین‌بار در ۸ماه گذشته کاهشی شد. بر اساس آمارهای منتشرشده، نرخ تورم سالانه ماه ژوئن با ۳.۸واحد درصد کاهش به ۷۱.۶درصد رسید. این مهم پس از آن رخ داد که بانک مرکزی این کشور طی یک‌سال گذشته، نرخ بهره سیاستی را از ۸.۵درصد به ۵۰درصد افزایش داد. به این ترتیب می‌توان ادعا کرد که این کاهش در نتیجه سیاست‌های انقباضی اتخاذشده از سوی بانک مرکزی این کشور به وقوع پیوسته است و نتایج موفقیت‌آمیز سیاست‌های متعارف پولی در حال نمایان شدن است. در همین حال «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی به بررسی تاریخچه سیاست‌های پولی مدرن پرداخت و با نشان دادن ملزومات اجرای سیاست هدف‌گذاری تورمی نشان داد که بانک مرکزی مدرن نه یک امر لوکس بلکه ضرورت سیاستگذاری مدرن است. بر این اساس، سیاست پولی غالب در جهان در قرن بیست‌ویکم همچنان بر هدف‌گذاری تورمی متمرکز مانده، گرچه پس از بحران۲۰۰۸ ملاحظاتی به آن افزوده شده است.
  • سه مصوبه مهم هیات وزیران با پیگیری وزارت اقتصاد

    شادا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با تشریح سه مصوبه مهم هیات وزیران در حوزه این وزارتخانه، در همین حال ابراز امیدواری کرد که در رقابتهای انتخاباتی، به آمار مراجع آماری داخلی و خارجی توجه شود و وضعیت شاخصهای اقتصادی تحریف نشود.
  • واریز علی‌الحساب سه‌میلیون تومانی به حساب مستمری‌بگیران تامین ‌اجتماعی

    سازمان تامین ‌اجتماعی: میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین ‌اجتماعی، از پرداخت مبلغ سه‌میلون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز برای ماه‌های فروردین تا خرداد‌ماه خبر داد. موسوی با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم و شهید جمهور در مورد ارتقای معیشت اقشار بازنشسته و مستمری‌بگیر گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهیدمان حضرت آیت‌الله رئیسی، توجه به معیشت و زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز بود.
  • رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت

    شادا: مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه فناوری اطلاعات و مرکز عملیات امنیت در روز شنبه ۱۶ تیرماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود. طراحی معماری یکپارچه فناوری اطلاعات وزارت امور اقتصادی و دارایی، به اسنادی منجر می‌شود که علاوه بر توصیف معماری وضع موجود و طراحی معماری وضع مطلوب در چهار لایه خدمات کسب‌و‌کار، داده و اطلاعات‌،‌ سامانه‌های نرم‌افزاری و زیرساخت، برنامه عملیاتی لازم را برای دستیابی به وضعیت مطلوب این وزارتخانه در هر چهار لایه مذکور، به صورت هم‌راستا با اهداف و راهبردهای مشخص‌شده در سطح وزارتخانه تدوین می‌کند. تقویت حاکمیت فاوا، تقویت حاکمیت داده، تحقق برنامه تحول دیجیتال در حوزه اقتصاد کشور، بسترسازی برای تحقق اقتصاد هوشمند، تقویت مدیریت منابع (سرمایه انسانی، مالی، دانش، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) در حوزه فاوا از جمله مواردی است که با اجرای این پروژه به توانمندی‌های وزارت اقتصاد افزوده می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر