شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار سیاست گذاری - روزنامه شماره ۶۰۲۶

  • نمره اقتصادی پاستورنشینان

    دنیای اقتصاد: حدود سه هفته به انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری باقی مانده است. در روزهای آینده نامزدهای نهایی توسط شورای نگهبان معرفی می‌شوند تا در این رقابت حضور یابند. احتمالا یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در مناظرات، بررسی عملکرد اقتصادی در دولت‌های گذشته و ارائه راهکارها برای بهبود متغیرهای کلان اقتصادی است. «دنیای اقتصاد» در گزارشی، عملکرد دولت‌ها در بخش‌های تورم، رشد اقتصادی و آمارهای پولی را مورد بررسی قرار داده است. این بررسی‌ها نشان می‌دهد دولت هاشمی‌رفسنجانی از لحاظ آمار رشد اقتصادی عملکرد مناسبی داشته، اما به لحاظ وضعیت تورم، دولت احمدی‌نژاد و دولت خاتمی عملکرد بهتری را ثبت کردند. از منظر آمارهای پولی نیز وضعیت در دولت‌های خاتمی و هاشمی بهتر از سایر دولت‌ها بوده است. باید توجه کرد که این آمارها نمی‌تواند به تنهایی معیار دقیقی برای ارزیابی عملکرد دولت‌ها باشد، اما تصویری از شرایط اقتصاد کلان در دوره‌های مختلف پاستورنشینان ارائه می‌کند.
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران خطاب به کاندیداهای ریاست‌جمهوری

    با توجه به رویداد مهم انتخابات ریاست جمهوری، انجمن اقتصاد ایران در یک بیانیه تبیینی به چالش‌های اساسی اقتصاد ایران، علل، ریشه‌ها و راه‌حل‌ها برای رفع موانع توسعه کشور در سه سطح تصمیم‌گیری پرداخته است. نسخه کامل این بیانیه در سایت این انجمن وجود دارد و «دنیای اقتصاد» مهم‌ترین بخش‌های این بیانیه را منعکس کرده است.
  • گرامیداشت استاد پیشکسوت اقتصاد

    دنیای اقتصاد: صبح روز چهارشنبه ۹ خردادماه، مهدی تقوی، استاد پیشکسوت اقتصاد دانشگاه‌های علامه طباطبایی و علوم و تحقیقات چشم از جهان فروبست. در پی این ضایعه، روز شنبه ۱۲ خرداد، مراسم یادبود این استاد فقید با حضور جمعی از همکاران و شاگردان او برگزار شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر