او ادامه داد: سال گذشته تعهد شده بود که یک‌میلیون شغل ایجاد شود که این تعهد هم اجرا شد. کریمی‌بیرانوند در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ نیز گفت: برای ایجاد اشتغال روستایی قرار است ۱۳هزار میلیارد تومان طی چند هفته آینده اختصاص پیدا کند و صرف پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی شود. او همچنین اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰درصد خدمات اشتغال‌زایی دولت در حوزه روستاها انجام شده و برخلاف گذشته سهم بیشتری در سیاست‌ها و خدمات به روستاییان اختصاص می‌یابد؛ همچنین ۴۰درصد اشتغال ایجادشده براساس سامانه رصد ملی اشتغال در روستاها و مناطق عشایری بوده است.

ایجاد ۴۳۰هزار شغل در مناطق روستایی در سال ۱۴۰۱

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته از یک‌میلیون فرصت شغلی ایجادشده ۴۳۰هزار اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شد و امسال هم تاکنون ۲۰۰هزار کد ملی روستایی و عشایری مشغول به‌ کار شده‌اند. این آمار از همه دستگاه‌های مرتبط با ایجاد اشتغال گرفته‌ شده است. یعنی سهم اشتغال ایجادشده روستایی در سال‌ جاری ۳۶درصد از کل اشتغال کشور است. او گفت: یکی از قوانین مهم دولت ایجاد اشتغال روستا با منابع در اختیار است و تحت عنوان قانون اشتغال پایدار روستایی دنبال می‌شود. از ابتدای دولت تاکنون ۳هزار میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی جذب مناطق روستایی و عشایری شده است.

 کریمی‌بیرانوند خاطرنشان کرد: امسال هم که منابع اشتغال در تبصره ۱۸ متمرکز شده و دبیری حساب‌های پیشرفت و عدالت و تبصره ۱۸ بر عهده وزارت اقتصاد است، قرار است با همکاری این وزارتخانه طی یکی دو هفته آینده ۱۳هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در روستاها و عشایری اختصاص پیدا کند. او در خاتمه افزود: منابع ایجاد اشتغال روستایی در قانون اشتغال پایدار روستایی و از طریق حساب‌های پیشرفت و عدالت با عاملیت بانک‌های مربوطه پرداخت می‌شود.