تماس تلفنی وزیر خارجه امارات با عراقچی درباره یادداشت تفاهم آمریکا و ایران

وزارت خارجه امارات از تماس تلفنی وزیر خارجهٔ امارات با «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران خبر داد و اعلام کرد: این گفت‌وگو در پی دستیابی به توافقی دربارهٔ یادداشت تفاهم بین ایالات متحده آمریکا و ایران و امضای آن توسط دو کشور صورت گرفت. 

متن بیانیه وزارت خارجه امارات به شرح زیر است:

عبدالله بن زاید (وزیر خارجهٔ امارات) تماس تلفنی از جناب عباس عراقجی، وزیر خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران، دریافت کرد. 

خبر مرتبط
اختلافات جدی میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر تفاهم ایران و آمریکا/ اسرائیل چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تفاهم میان آمریکا و ایران قادر به حل مسئله برنامه هسته‌ای ایران نیست و «مرحله جنگ» زودتر از آنچه تصور می‌شود بازخواهد گشت.

در این تماس، تحولات منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفت، این گفت‌وگو در پی دستیابی به توافقی دربارهٔ یادداشت تفاهم بین ایالات متحده آمریکا و ایران و امضای آن توسط دو کشور صورت گرفت. 

عبدالله بن زاید بر اهمیت پایبندی کامل به مفاد توافق تأکید کرد و همچنین اشاره کرد که دیپلماسی جدی و گفت‌وگوی مسئولانه، بهترین راه برای حل و فصل تمامی بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.