تفاهم‌نامه ایران و آمریکا؛ محور رایزنی وزرای خارجه عربستان، قطر و عمان

فیصل بن فرحان در منامه ابتدا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، دو طرف در حاشیه نشست مشترک وزیران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا، آخرین تحولات منطقه، تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات، و همچنین آخرین وضعیت تفاهم‌نامه میان آمریکا و ایران و بازتاب آن بر امنیت منطقه را بررسی کردند.

بن فرحان همچنین در دیدار با بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه عمان تحولات منطقه به‌ویژه توافق آمریکا و ایران و راه‌های حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت و ثبات منطقه را بررسی کردند.

این رایزنی‌ها در حاشیه نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با مارکو روبیو وزیر امورخارجه آمریکا برگزار شد؛ نشستی که بر تحولات پرونده ایران و مشارکت راهبردی میان دو طرف متمرکز بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.