ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ تهران امروز و فردا بارانی است

سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی در برخی مناطق، افزایش محسوس دما در نوار شمالی طی فردا تا چهارشبنه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

فردا دوشنبه در شرق گیلان، مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین، البرز و برخی مناطق تهران بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. سه‌شنبه آسمان اکثر مناطق کشور صاف است و از اواخر وقت سامانه بارشی از شمال غرب وارد ایران می‌شود.

روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رگبار پراکنده روی می‌دهد و پنجشنبه بارش‌های پراکنده در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه دارد.

 امروز در نوار شرقی، روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب، سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده که در مناطق مستعد باعث خیزش گردوخاک می‌شود.

خبر مرتبط
رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها پیش بینی شد

امروز (شنبه) بارش باران و رعد و برق تهران و ۱۷ استان دیگر کشور را در بر می گیرد.

از فردا دوشنبه تا روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر امروز مواج و متلاطم است. آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز پایتخت ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و متلاطم شدن دریا

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۰

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی- جنوبی در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۸، دوشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی استانهای بوشهر و خوزستان، در شمال خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک ، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.