بازگشت بارش باران به کشور/ پاییز خوش خبر بود

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت هوای کشور گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال کردستان، سمنان و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و گلستان بارش باران وزش باد با احتمال رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق روز گذشته بصورت پراکنده برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق را نیز در در خواهد گرفت. لازم به ذکر است بارش در ارتفاعات البرز مرکزی بصورت برف خواهد بود.

خبر مرتبط
روزهای آخر هفته در این مناطق بارانی است

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد شدید در مناطق کوهستانی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و نسبت به خودداری از صعود به ارتفاعات البرز توصیه کرد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه در استان‌های البرز، تهران، قم، قزوین و سمنان، رگبارورعدوبرق و در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور و دوشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، شرق گیلان، شمال استان‌های قم، همدان و مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: سه شنبه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.امروز خلیج فارس و طی چهار روز آینده دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا ۷ مهر نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود و برای یکشنبه ۸ مهر نیمه ابری تا ابری و بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۴ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۴ و ۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.