احتمال بسیار پایین زنده ماندن باقی محبوسین در معدن طبس+ فیلم

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در محل حادثه طبس گفت: با توجه به اعلام نظرات کارشناسی که اعلام شده احتمال زنده ماندن آن افرادی هم که در داخل هستند تقریبا نزدیک به صفر است لذا  جمعاً فکر می‌کنم این حادثه بیش از ۵۰ نفر فوتی خواهد داشت.

او ادامه داد: این فاجعه، جامعه و همکاران این عزیزان را در غم بزرگی فرو برده است. این حادثه ضرورت توجه به ایمنی و به‌روز کردن تجهیزات معادن را برجسته می‌کند.

خبر مرتبط
تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس افزایش یافت

جواد قناعت روز دوشنبه در حاشیه معدن حادثه دیده طبس در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مردم کشور به خصوص خانواده‌های داغدیده این حادثه افزود: بعد از وقوع حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه تمام امکانات استان بسیج شد تا عملیات امدادی در ۲ بلوک B و C با سرعت انجام شود.

وی اظهار داشت: در منطقه طبس، حدود ۱۰ هزار نفر در شیفت‌های مختلف در معادن کار می‌کنند و حفظ جان این کارگران باید اولویت قرار گیرد. مکانیزه کردن معادن، ایمن‌سازی و بهبود فرآیندهای کاری، از جمله مواردی است که می‌تواند جان این کارگران را نجات دهد.

او گفت: علاوه بر این، افزایش واقعی قیمت فروش زغال‌سنگ به نفع صنایع داخلی مانند ذوب آهن است و می‌تواند بهره‌وری را بالا برده و از تلفات آینده جلوگیری کند. 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: همچنین، استحصال گاز متان از معادن و استفاده از آن به عنوان یک منبع اقتصادی جدید پیشنهاد شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.