برنامه سندرز برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل/ تل‌آویو ورود کمکها را محدود کرد

 «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی بامداد پنجشنبه گفت: «جنگ اسرائیل علیه حماس نیست، بلکه علیه مردم نوار غزه است».سندرز در بیانیه‌ای توضیح داد: «۶۰ درصد از قربانیان جنگ اسرائیل علیه غزه زنان و کودکان هستند. ۹۰ درصد از جمعیت غزه به دلیل جنگ آواره شدند».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «اسرائیل ورود کمک‌ها به نوار غزه را محدود کرده و این نقض قوانین آمریکا و بین‌المللی است».این سناتور مستقل با بیان اینکه همدستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در جنگ غزه باید پایان یابد، اظهار داشت: «قتل عام اسرائیل در غزه با تسلیحات و ماشین‌آلات جنگی آمریکایی انجام می‌شود».طبق این گزارش، سندرز در ادامه گفت: «من لایحه‌ای را ارائه خواهم کرد که به دلیل جنگ غزه، ارائه تسلیحات تهاجمی به اسرائیل را متوقف کند. اسرائیل از سلاح‌های آمریکایی برخلاف قوانین بین‌المللی در غزه استفاده می‌کند».

وی در این‌باره اضافه کرد: «من پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای رأی‌گیری به کنگره ارائه خواهم کرد تا فروش تسلیحات به اسرائیل را تا حدود ۲۰ میلیارد دلار متوقف کند».به گزارش الجزیره، این سناتور آمریکایی با بیان اینکه رفتار اسرائیل خاورمیانه را به سمت یک جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد، تصریح کرد: «نتانیاهو در تلاش است تا جنگ را طولانی کند و به توافقی برای توقف جنگ نرسد تا بتواند از اتهامات فسادی که در اسرائیل او را تعقیب می‌کند فرار کند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.