وضعیت بازار کار آمریکا چه تاثیری بر قیمت طلا گذاشت؟

بازار طلا به روند مثبت خود ادامه می‌دهد و فلز زرد همچنان در نزدیکی بالاترین سطح تاریخی خود معامله می‌شود و حمایت از آن نیز ادامه دارد، چراکه بازار کار آمریکا به از دست دادن سرعت خود ادامه می‌دهد. براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۸:۱۷ به وقت ایران در سطح ۲۴۵۱ دلار به ازای هر اونس قرار گرفته است.

به نوشته کیتکو، وزارت کار آمریکا در روز پنچشنبه (۱۱ مرداد) اعلام کرد درخواست‌های اولیه برای دریافت مزایای بیکاری دولتی در هفته منتهی به ۲۷ جولای (۶ مرداد) با رشد ۱۴ هزار نفری به میزان تعدیل‌شده فصلی ۲۴۹ هزار نفر رسیده است.

این آمار، ضعیف‌تر از حد انتظار بود زیرا کارشناسان انتظار داشتند این آمار به ۲۳۶ هزار نفر برسد. آمار یاد شده در هفته پیش‌تر از آن در سطح ۲۳۵ هزار نفر قرار گرفته بود. همچنین اعلام بیکاری در آمریکا به بالاترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۳ رسیده است.

بازار طلا به منفعت بردن خود از واکنش اولیه به داده‌های اشتغال ضعیف‌تر از حد انتظار ادامه می‌دهد. معاملات آتی فلز زرد برای ماه دسامبر در سطح ۲۴۹۵ دلار به ازای هر اونس قرار گرفته که حدود ۱ درصد رشد داشته است.

در همین حال، میانگین متحرک چهار هفته‌ای برای ادعاهای جدید بیکاری که اغلب به عنوان یک معیار قابل‌ اعتمادتر برای بازار کار در نظر گرفته می‌شود چراکه نوسان هفته به هفته آمارها را کاهش می‌دهد، به ۲۳۸ هزار نفر افزایش پیدا کرده که نسبت آمار هفته پیش‌تر خود (۲۳۵ هزار نفر) کمی افزایش یافته است.

 ادعاهای بیکاری ادامه‌دار که نشان‌دهنده تعداد افرادی است که مزایای بیکاری دریافت می‌کنند، در هفته منتهی به ۲۰ جولای (۳۰ تیر) در سطح ۱/۸ میلیون نفر قرار داشت که ۳۳ هزار نفر بیشتر از آمار اصلاح نشده پیشین است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.