اولین واکنش کرملین به ادعای نفوذ روسیه بر انتخابات آمریکا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «اتهامات درباره نفوذ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده پوچ هستند و ما شدیدا آنها را رد می‌کنیم.»

خبر مرتبط
پاسخ کرملین به ادعای دخالت روسیه در حمله به تأسیسات فرانسه

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: ادعای دخالت روسیه در حمله به تأسیسات زیرساختی فرانسه بی‌اساس است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا از روسیه در جریان کارزار انتخاباتی خود سوءاستفاده می‌کنند.»

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) با حضور «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و احتمالا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات برگزار خواهد شد.

سخنگوی کرملین هم‌چنین با اشاره به ناآرامی‌ها در ونزوئلا در پی پیروزی «نیکولاس مادورو» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت: «اپوزیسیون ونزوئلا باید شکست را بپذیرد و به پیروز این انتخابات تبریک بگوید.»

خبر مرتبط
واکنش کرملین به تصمیم آمریکا برای تقویت فرماندهی نظامی در ژاپن

سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم آمریکا برای تقویت فرماندهی نظامی خود در ژاپن گفت: نیروهای مسلح روسیه، این تصمیم ایالات متحده را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در روز دوشنبه و پیروزی «نیکولاس مادورو» برای سومین مرتبه، حامیان اپوزیسیون در مرکز کاراکاس، پایتخت این کشور ناآرامی‌هایی را ایجاد کردند.

پسکوف افزود: «ما شاهدیم که اپوزیسیون در ونزوئلا نمی‌خواهد شکست را بپذیرد. آنها باید این کار را بکنند و به پیروز این انتخابات تبریک بگویند. هم‌چنین مهم است که تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع ونزوئلا توسط کشورهای ثالث تحریک نشود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.