تذکر سوده نجفی جنجالی شد؛ انتقادها بالا گرفت/ باید بدیهی‌ترین ها را گوشزد کنیم + عکس

 به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران درجلسه شورا نسبت به آذین بندی مناسب درخصوص فرارسیدن ایام ماه محرم انتقاد کرد. این انتقاد با واکنش مدیرعامل منطقه عباس‌آباد همراه شد. او در صفحه شخصی خود نوشت: تعجب می‌کنم برافراشتن پرچم سیاه محرم طبق سنت هرساله با برخی واکنش‌های سطحی روبه‌رو می‌شود. گویا باید بدیهی‌ترین مناسک حسینی را هم به برخی گوشزد کنیم.

سید محمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در شبکه اجتماعی خود توضیحاتی را ارائه کرد. «پرچم عزای اباعبدالله یک امر ملی و هویت تاریخی این کشور بوده و اهتزاز آن در شهر نمایش‌دهنده تاریخ حق‌طلبی و مظلومیت خواهی مردم است.تعجب می‌کنم برافراشتن پرچم سیاه طبق سنت هرساله با برخی واکنش‌های سطحی روبه‌رو می‌شود. گویا باید بدیهی‌ترین مناسک حسینی را هم به برخی گوشزد کنیم.» 

e9b71907-908f-4446-a907-7c1546b3ac20

این پاسخ در واکنش به تذکر روز گذشته سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه رسمی شورا صورت گرفت. نجفی در این تذکر، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: تذکر بنده به شهرداری به ویژه سازمان زیباسازی شهرداری تهران می باشد که با وجود اینکه امروز اولین روز ماه محرم می باشد در سطح شهر آذین بندی مناسبی صورت نگرفته است. این در حالی که سال گذشته وضعیت قابل قبولی را شاهد بودیم و حتی در امروز در برخی از نقاط شهر شاهد آن بودم که پرچم عزا را جایگزین پرچم ایران کردند که این اقدام به مصلحت نیست و انتظار می رود که شهرداری در این خصوص برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.