قالیباف: راه شهید رئیسی را در مذاکرات ادامه می‎دهم/کنایه کاندیدای ریاست‌جمهوری به پزشکیان و ظریف

محمدباقر قالیباف در چهارمین مناظره تلویزیونی که از شبکه اول سیما پخش شد، درباره میتینگ های تبلیغاتی مسعود پزشکیان گفت: این روزها می بینیم ستادی آقای پزشکیان و مشاورانش نکاتی مطرح می کنند که ما احساس نگرانی می کنیم. در گفته ها و میتینگ ها کمتر توجه به اجماع نظر و وحدت پیش می آید.

 وی ادامه داد: این موضوع چه ثمری دارد؟ صدای مردم گم می شود و به مشکلات مردم توجه نمی شود. در قانون راهبردی با صراحت مشاور آقای پزشکیان گفت  این قانون را مانع رفع تحریم می دانیم در حالی که این قانون مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 

قالیباف گفت: آقای پزشکیان این تضاد و دوگانه را چگونه می خواهید دنبال کنید؟ اگر از همین الان این بحث ها مطرح شود، برای آینده یک بهانه می شود که می گویند باز نگذاشتند. حتی در همین روزها شنیده ام که می گویند اجازه نداده اند واکسن وارد شود، این موارد مردم را خسته می کند و کشور را به دهه تلخ ۹۰ بر می گرداند؛ دهه تلخی که همه  فرصت ها گرفته شد.

وی گفت: قبل از اینکه بدانیم می خواهیم چه کار کنیم، به مردم قول دهیم که دغدغه ما، حل مشکل شماست و از ظرفیت ها استفاده کنیم و مقدمات این بحث ها فرهم نشود.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی باورش این بود که فرصت‌های ما در دل تهدیدات است. بنده در دولت چهاردهم اولویتم دیپلماسی و سیاست‌هایم مصوبات نظام است. تعداد قابل توجهی، ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم که بسته نشده یا اجرا نشده است؛ ما اولویت اولمان این است که برویم به سمت اینکه پرونده بازی نداشته باشیم و آنها را حل و فصل کنیم. مهمترین موضوع برای موفقیت ما این است که بتوانیم یک اجماع در سطح ملی ایجاد کنیم.

وی گفت: سیاست داخلی ما امتداد سیاست خارجی ماست و بالعکس. ما همچون شهید رئیسی مذاکرات را ادامه می‌دهیم و حتماً به توافق می‌رسیم؛ در چارچوب سیاستها و قوانین کلان؛ از جمله قانون راهبردی مجلس. هر توافقی که در آن انتفاع اقتصادی باشد آن را دنبال می‌کنیم. در حوزه داخل نیز به خنثی سازی تحریم، با ۵ فوریتی که اشاره کرده‌ام خواهم پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.