سوال کنایه‌‌آمیز محمدباقر قالیباف از مصطفی پورمحمدی/دفاع کاندیدای انتخاباتی از پیشرفت فضای مجازی در دولت سیزدهم+فیلم

محمدباقر قالیباف در سومین مناظره که امشب از شبکه یک سیما پخش شد گفت: در حوزه اجرای قوانین رسانه دچار مشکل هستیم. چندین کارخانه خودروسازی داریم ولی پیشرفتی نکردیم؛ در حوزه فضای مجازی هم همین مشکل را داریم. 

وی گفت: پیشرفت در حوزه فضای مجازی در دولت سیزدهم بالای ۷۵ درصد بوده است. 

قالیباف گفت: در حوزه فضای مجازی هم دچار اشکال اینگونه شدیم. امروز همه سیاست های کلان برای جهش در این فناوری را مصوب کرده‌ایم ولی در حوزه عملکرد و اجرا دچار مشکلیم.
وی گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند که دسترسی به حوزه‌های شخصی در فضای مجازی حرام قطعی است.
 

وی خطاب به پورمحمدی گفت: آقای پورمحمدی! در دولت یازدهم و دوازدهم ببینید در بحث شبکه ملی اطلاعات چه کردید؟ ۵۰ درصد هم پیشرفت نکرده است! ‌در حالی که یک کار اساسی است و باید انجام می شد. ولی دولت سیزدهم این کار را کرد. امروز پیشرفت بالای ۷۰ درصد است و حتماً یک سال دیگر به آن دست می یابیم.

قالیباف گفت: چرا پیام رسان ها سرورها را داخل نمی آورند؟ چون نتوانستیم امنیت مادی و معنوی و حوزه شخصی افراد را تضمین کنیم. فکر میکنند اگر در  خارج باشد سرورها بهتر از اینجاست. ما این باور را در مردم باید به وجود بیاوریم. عدالت و مبارزه با فساد در بستر فضای مجازی ممکن می شود. کوچک سازی دولت و کاهش هزینه با فضای مجازی ممکن است.در دولت چهاردهم مبنای کارمان شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی در همه عرصه‌ها و بخصوص در حوزه مسائل اقتصادی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.