والدین بخوانند/زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است؟

علی حجرگشت ظهر امروز در حاشیه برگزاری 26 رویداد جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در کرج برگزار شد، با اشاره به شایعاتی که در خصوص باز‌گشایی مدارس در شهریور ماه شده است، اظهار داشت: آنچه که در قانون آمده ‌بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال بوده و تا کنون ابلاغ  جدیدی در ارتباط با بازگشایی زودهنگام به ما اعلام نشده ست.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای نرخ کرایه سرویس مدارس

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ارائه لایحه نرخ سرویس مدرسه به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: سازمان تاکسیرانی نیز از اواخر ماه گذشته سازو کار ساماندهی سرویس مدرسه را آغاز کرده است

وی عنوان کرد: ماهر ساله بعد از امتحانات خردادماه و اعلام نتایج اقداماتی اساسی در خصوص آماده‌سازی برای سال تحصیلی جدید انجام می‌دهیم که این اقدامات شامل پروژه مهر بوده که کمیته‌های مختلفی در این خصوص برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه امسال شعار مدرسه تعطیل نیست وتربیت بدون توقف است عنوان کرد: در درون مدارس و خارج از آنها نیز اردوگاه‌هایی در تابستان  برای دانش آموزان پیش‌بینی شده است.

حجرگشت با بیان اینکه ۶۰ مدرسه در استان البرز دارای چمن و ۴۰ فضای  ورزشی در درون و بیرون از مدارس استان وجود دارد که دانش آموزان می‌توانند از آنها بهرمند شوند ، بیان کرد: تعداد دانش آموزان سال تحصیلی در سال جاری ۵۳۰ هزار نفر دراستان البرز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز یگر به این تعداد افزوده شود، افزود: با توجه به روند مهاجرپذیری استان البرز در تلاش هستیم تا در برخی از مناطق  که تعداد دانش آموزان بیشتری دارند فضاهای آموزشی بیشتری پیش‌بینی شود.

وی با توجه به اینکه براساس سیاست های آموزش و پرورش توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای همراه با کار و دانش دردستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: ۲ فضای هنرستانی به فضای آموزشی به استان البرز افزوده می‌شود.

حجرگشت با توجه به اینکه برخی از مدارس که بستر لازم برای احداث کارگاه را دارند با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس استان البرز دارای کارگاه شده و برخی از مناطق که استقبال بیشتری وجود دارد تبدیل مدرسه به هنرستان می‌شود.

وی با ت جه به اینکه در استان البرز با کمبود فضای آموزشی و در برخی از مناطق با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا با ساماندهی فضاهای آموزش کلاسی بدون معلم نماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.