آماده باش برای جنگ تمام عیار در مرز لبنان و اسرائیل

 

جنبش حزب‌الله، در 8 اکتبر، یک روز پس از حمله حماس و سپس آغاز جنگ غزه، جبهه نبردش را علیه اسرائیل گشود. حزب الله می‌گوید که حملاتش در حمایت از فلسطینی‌ها است و تا زمانی که اسرائیل جنگ خود را در غزه متوقف نکند، حملاتش متوقف نخواهد شد. اسرائیل که به نظر می‌رسید در ان زمان تمایلی به گشودن جبهه دوم ندارد، در ابتدا به صورت موردی به حملات حزب‌الله پاسخ داد و سعی کرد اقدامات خود را برای جلوگیری از ایجاد یک جنگ تمام عیار تنظیم کند.

به نوشته وال استریت ژورنال اما در هفته‌های اخیر، هر دو طرف می‌گویند که درگیری‌ها به شدت افزایش یافته است. حزب‌الله حملات پهپادی و موشکی خود را افزایش داده و تأسیسات نظامی مهم اسرائیل را هدف قرار داده است. اسرائیل نیز حملات خود را افزایش داده و سایت‌های حزب‌الله را در عمق دره بقاع در جنوب لبنان و همچنین مقامات ارشد نظامی این گروه را هدف قرار داده است.

اکنون مقامات اسرائیلی می‌گویند در فقدان آتش‌بس در غزه و توافقی با حزب الله که الزامات اسرائیل را برآورده کند،  حمله گسترده اجتناب‌ناپذیر است.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل گفته که اسرائیل تا 1 سپتامبر -زمانی که مدارس از سر گرفته شود- ساکنان اسرائیلی مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی را «از طریق توافق یا از طریق تشدید تنش» به سکونت‌گاه‌های خود باز خواهد گرداند.

حملات  ناشی از حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله از روز یک‌شنبه در مناطق شمالی شدت گرفت و تا صبح روز سه‌شنبه ادامه پیدا کرد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل، روز سه‌شنبه در جریان بازدید از شهر کریات شمونا -شهری که به دلیل جنگ و بمباران مداوم حزب الله لبنان تا حد زیادی خالی از سکنه شده و در این روزها به شدت زیر آتش قرار داشت- گفته: «آن‌ها اینجا می‌سوزند، ما باید تمام سنگرهای حزب الله را بسوزانیم و آنها را نابود کنیم. جنگ!» 

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «اسرائیل آماده جنگ تمام عیار با لبنان می‌شود؟» بخوانید.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.