واکنش آمریکا به درخواست ناتو درباره اجازه دادن به غرب برای حمله به روسیه

مقامات آمریکایی می‌گویند که این کشور خواستار افزایش تنش با روسیه نیست و اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به عمق خاک روسیه را نمی‌دهد.

ژان پیر گفت: «ما از متحدان خود در ناتو، بیش از ۵۰ کشور که توانستند اوکراین را در مبارزه برای قلمرو خود متحد کرده و حمایت کنند، بسیار سپاسگزاریم، من بیشتر از این چیزی [برای گفتن] ندارم و صریح و رُک می‌گویم که ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم وضعیت [در اوکراین] بدتر شود».

وزارت خارجه آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که علیرغم درخواست دبیرکل ناتو برای رفع محدودیت‌های استفاده از سلاح‌های غربی در اوکراین، واشنگتن موضع خود را در رد استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حمله به عمق داخل روسیه تغییر نداده است.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در ارتباط با سیاست‌ها، ما اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی در خارج از مرزهای اوکراین را نمی‌دهیم و به آن تشویق نمی‌کنیم».

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد که ناتو به هیچ وجه قصد اعزام پرسنل نظامی به اوکراین یا شرکت در عملیات نظامی را ندارد، اما او خواستار رفع محدودیت‌های استفاده ارتش اوکراین از سلاح‌های غربی برای حمله به خاک روسیه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.