بایدن در دام این بحران بزرگ گیر افتاد/ نتانیاهو واشنگتن را معلق نگه داشت

به گزارش اقتصادنیوز، بحرانی که قادر به مهارش نیست، اما پیامدهای عمیقی برای سیاست داخلی ایالات متحده دارد و بر تلاش مجدد او برای انتخاب را دشوار خواهد کرد.به ادعای ناظران خطرات همه جانبه ژئوپلیتیکی جنگ به واسطه حمله احتمالی تلافی جویانه ایران و فعل و انفعال ها در مرزهای شمالی هنوز وجود دارد آن هم در شرایطی که قاهره به کانون رایزنی ها برای یافتن راهی جهت خروج از بن بست حاکم تبدیل شده است.

به ادعای سی ان ان، نیروهای آمریکایی در منطقه و اسرائیل برای مقابله با حملات احتمالی ایران در آماده باش هستند. این خبرگزاری مدعی است که هر اقدامی از سوی تهران علیه اسرائیل یا منافع آمریکا، می تواند جرقه جنگ تمام عیار در خاورمیانه را کلید بزند؛ گزاره ای که کاخ سفید از آن هراس دارد. در این میان گروهی می گویند، حتی اگر ایران پاسخی ندهد، درگیری‌های سطح پایین‌تر در سراسر منطقه در حال جوشیدن است. ایالات متحده رویاروی محور مقاومت در یمن، دریای سرخ، سوریه و عراق قرار گرفته، در حالی که مرز شمالی سرزمین های اشغالی، جایی که اسرائیل و نیروهای حزب الله به شکلی منظم درگیر تبادل آتش هستند،  فرضیه ها در باب وقوع جنگ را تقویت کرده است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «خاورمیانه روی نقطه جوش/ وحشت واشنگتن از رویارویی احتمالی تهران و تل‌آویو» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.