نتانیاهو اخبار آمریکا در مورد تبادل اسرا را تایید نکرد!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در گفتگویی با شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» از افشای جزئیات مذاکرات خودداری کرد و با متهم کردن جنبش حماس به ارائه درخواست‌هایی «غیرواقع‌بینانه»، تنها مدعی شد، «حماس باید راه‌حلی منطقی را بپذیرد».

خبر مرتبط
فوری/ کاخ سفید خبر داد/ توافق اسرائیل، مصر، قطر و آمریکا درباره تبادل اسرا

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: نمایندگان آمریکا، مصر، قطر و «اسرائیل» در پاریس به توافقی درباره چارچوب اصلی توافقنامه اسرا به منظور اعلام آتش‌بس در غزه رسیدند.

نتانیاهو گفت که اواخر امروز با تیمش نشستی برای بررسی یک طرح نظامی دوگانه شامل «تخلیه» غیرنظامیان فلسطینی و عملیاتی برای «نابودی» باقی‌مانده‌های گردان‌های حماس برگزار خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اگر توافقی داشته باشیم، کمی به تعویق می‌افتد اما انجام خواهد شد و اگر توافقی نداشته باشیم، به هر حال آن را محقق خواهیم کرد.  

خبر مرتبط
تصمیم جدید حماس درباره آتش‌بس و تبادل اسرا با اسرائیل

عضو ارشد حماس از قصد این جنبش برای توقف گفت‌وگوها پیرامون آتش‌بس و تبادل اسیران با اسرائیل خبر داد.

او با تاکید بر اینکه نمی‌داند توافقی حاصل خواهد شد یا نه، مدعی شد، «اگر حماس از خواسته‌های غیرواقع‌بینانه خود دست بردارد، توافقی حاصل خواهد شد و عملیات در رفح کمی به تعویق خواهد افتاد».

نتانیاهو در ادامه نیز مدعی شد که قصد دارد در صورت حصول توافقی برای تبادل اسرا و بازداشتی‌ها، عملیات نظامی در رفح را به تعویق بیندازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات مدعیانه خود گفت: «اگر توافقی حاصل نشود، نیروهای اسرائیلی در رفح اقدام خواهند کرد».

او همچنین مدعی شد، «نمی‌توان پس از آغاز عملیات در رفح، عملیات در غزه ظرف چند هفته پایان خواهد یافت».

نتانیاهو با تکذیب وجود اختلاف‌نظرهایی با آمریکا درباره لزوم تخلیه غیرنظامیان از رفح، مدعی شد که تعهد می‌دهد آنها به منطقه‌ای در شمال رفح منتقل می‌شوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: صلح با مصر به خطر نیفتاده و هماهنگی با طرف مصری در جریان است.

اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز اعلام کرد که نمایندگان آمریکا، مصر، قطر و «اسرائیل» در پاریس به توافقی درباره چارچوب اصلی توافقنامه اسرا به منظور اعلام آتش‌بس در غزه رسیدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به نقل از «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم اعلام کردند که مذاکرات به شکل عجیبی در حال انجام است و قرارداد آزادسازی اسرا باید بهتر باشد.

اسموتریچ تاکید کرد که با هر قراردادی که برای این رژیم بهتر نباشد، مخالفت خواهد کرد و به آن رای منفی خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.