رایزنی مهم امیرعبداللهیان و وزیر خارجه مالزی درباره حمله اسرائیل به رفح

حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی در خصوص ارتقاء روابط دو جانبه در حوزه های فناوری، علمی، فرهنگی، صنعتی، تجاری و همچنین گفت وگوها پیرامون موضوعات مختلف جهان اسلام بویژه فلسطین اعلام آمادگی کرد.

وی در خصوص پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی و اعلام آمادگی برای حضور فعالانه در این نشست با همتای مالزیایی خود به تبادل نظر پرداخت و ابراز امیدواری کرد این نشست گامی موثر در جهت توقف نسل کشی و رفع فاجعه انسانی غزه در آستانه ماه مبارک رمضان باشد.

خبر مرتبط
واکنش ایران به حمله اسرائیل به بیمارستان ناصر در خان یونس

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: رویکرد ضدانسانی رژیم جنایت پیشه اسرائیل محکوم به شکست است و زنجیره فضاحت و رسوایی آن و حامیانش همچنان ادامه دارد.

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن استقبال از برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی اظهار داشت: مالزی در جهت ایجاد آتش بس و توقف درگیری ها عزم راسخ دارد و از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص قدردانی می‌کند.

وزیران امور خارجه دو کشور همچنین درمورد تقویت توافق‌های تجاری دوجانبه و برنامه ریزی پیرامون سفر مقامات عالی رتبه دو کشور به تهران و مالزی گفت وگو کردند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.