وداع با شکوه مردم سقز با پیکر رزمی کار قهرمان+فیلم

فریار امینی پور ۱۰ مرداد ۱۳۷۹ در شهر سقز متولد شد وی عضو سابق تیم ملی موی تای ایران و لژیونر کمپ تایگر و مبارز دسته خروس وزن سازمان وان چمپیونشیپ بود که به عنوان رزمی کار رشته MMA نیز شناخته می‌شد.

«فریار امینی پور» قهرمان موی تای کشور در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۲ براثر تصادف با موتور سیکلت در کشور تایلند فوت کرد. بر اساس گزارش برنا پیکر فریار امینی پور بعد از ۱۷ روز به ایران برگردانده شد و جمعه ۶ بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در آرامستان آیچی زادگاهش سقز به خاک سپرده شد.

خبر مرتبط
فریار امین‌پور درگذشت

شب گذشته (چهارشنبه) در حادثه تصادف موتورسیکلت در پوکت تایلند، فریار امین‌پور بیست‌وسه ساله، ملی‌پوش سابق موی‌تای ایران، درگذشت.

امینی پور که عضو تیم ملی بود و پس از عضویت در سازمان وان چمپیونشیپ در یک‌ قدمی قرارداد ۱۰۰ هزار دلاری در این سازمان بود،  آخرین مبارزه‌اش را یکم دی ۱۴۰۲ در ورزشگاه لومپینی بانکوک برگزار کرد. او یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی در شرق آسیا بود که در دوران مسابقات خود 14 برد بدون شکست داشته است .

مرگ این جوان ورزشکار موجب غم و اندوه بسیاری از علاقمندان به ورزش و ورزشکاران و اقشار مختلف مردم سقز شد و از زمان اعلام خبر درگذشت این قهرمان، مردم و مسئولان با خانواده او به شیوه های متعدد از ارسال پیام یا حضوری ابراز همدردی کردند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به همراه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان هم ۲۳ دی ماه در منزل این قهرمان ملی ورزش های رزمی حضور یافتند و با خانواده و بازماندگان این مرحوم ابراز همدردی کردند.

 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.