پیام شبانه زلنسکی پس از  تصویب تحریم‌ها علیه روسیه

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با استقبال از دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه مدعی شد که این تحریم‌ها بنیان‌های اقتصادی جنگ مسکو را کاهش می‌دهد.

رویترز گزارش داد، زلنسکی دوشنبه شب در پیامی ویدیویی گفت: این تحریم‌ها به راستی بنیان اقتصادی جنگ را تضعیف می‌کند. ما به همکاری با شرکایمان ادامه می‌دهیم تا نسبت به اجرای جهانی این تحریم‌ها اطمینان حاصل کنیم.

کمیسیون اروپا دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای اتحادیه اروپا دوازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه را تصویب کرده است.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است: این بسته بر اعمال ممنوعیت‌های بیشتر واردات و صادرات به روسیه، مقابله با دور زدن تحریم‌ها و محدود کردن راه گریزها تمرکز دارد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه افزود: بسته دوازدهم شامل اعمال ممنوعیت بر واردات مستقیم و غیرمستقیم، خرید یا انتقال الماس از روسیه و ممنوعیت وارداتی جدیدی بر گاز مایع (LPG) است.

این بسته تحریمی همچنین ۱۴۰ فرد و نهاد دیگر از جمله در صنعت نظامی و دفاعی، شرکت‌های نظامی خصوصی و بخش فناوری اطلاعات روسیه را شامل می‌شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود: بسته جدید تحریم‌های ضد روسی، مانند همه تحریم‌های قبلی، آسیب بیشتری به اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ تاکنون، آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.