وضعیت بحرانی نظام درمانی در غزه/ ادامه هشدارهای فروپاشی

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «خلیل الذکران» سخنگوی این بیمارستان گفت: «این بیمارستان فاقد نظام بهداشتی مناسب است و ممکن است هر لحظه در میان حملات گسترده اسرائیل فرو بریزد.»

وی گفت: «۴۰ فلسطینی شهید و ۵۰ زخمی روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شدند. در میان افزایش تعداد مجروحان در این مرکز، بیمارستان فاقد دارو و تجهیزات پزشکی کافی است.»

به گفته سخنگوی این بیمارستان، شمار مجروحان این بیمارستان پنج برابر ظرفیت آن است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۴۴۹ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است که تحت تاثیر حملات گسترده به این مراکز امکان فعالیت کارکنان بهداشت و درمان «غیرممکن» شده است.

تدروس در جلسه ویژه‌ای که از سوی هیات اجرایی سازمان بهداشت جهانی در مورد وضعیت بهداشتی سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شد، بر تاثیر فاجعه‌بار این درگیری‌ها بر سطح بهداشت مردم غزه غزه تاکید کرد.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در ادامه گفت:«این بیمارستان برای ادامه فعالیت خود در روزهای آینده نیاز فوری به دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت دارد.»

اسرائیل پس از پایان توقف یک هفته‌ای جنگ با حماس، حمله نظامی خود به نوار غزه را از سر گرفت.

به گفته مقام‌های بهداشتی غزه، از ۷ اکتبر(۱۵ مهر)  به این سو ۱۸۰۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۹۲۲۹ نفر دیگر در حملات بی امان هوایی و زمینی به این منطقه مجروح شده‌اند.

سازمان‌های امداد و کمک‌رسانی سازمان ملل متحد وضعیت غزه را تحت تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناق غیرنظامی «آخرالزمانی» توصیف کرده‌اند و گفته‌اند تحت تاثیر شرایط کنونی نیمی از جمعیت ساکنان غزه گرسنه هستند و هزینه هر یک کیسه آرد نیز تحت تاثیر جنگ به ۹۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.