هشدار تندوتیز حماس به اسرائیل درباره آزادی اسرا

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس گفت که اگر ایستادگی ملت فلسطین نبود، توافق آتش‌بس و تبادل اسرا حاصل نمی‌شد.

حمدان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به زور، اسرای خود را آزاد کند، تصریح کرد: اینکه اسرائیل مجبور شد 150 زن و کودک را آزاد کند، نتیجه جانفشانیهای القسام بود.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- هم ساعتی پیش خبر داد که روند آزادسازی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخته است تا رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پابیند شود.

دلیل تاخیر آزادی اُسرا در غزه از زبان آمریکا و اسرائیل

القسام همچنین گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کامیونهای امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند. به گفته این گروه، رژیم صهیونیستی به معیارهای آزادی اسرا که قبلا بر سر آن توافق شده بود، پایبند نیست.

حمدان در ادامه، تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکست راهبردی به اسرائیل تحمیل کرد و گردانهای ما (القسام) به عملیات ادامه خواهد داد تا [فلسطین را] آزاد کند.

وی با اشاره به اینکه تهدیدهای توخالی صهیونیستها مواضع حماس را تغییر نخواهد داد، تصریح کرد: مایل به اجرای موفقیت‌آمیز توافق آتش‌بس هستیم.

این مقام حماس ضمن اعلام مخالفت قاطع با هر گونه موضعی که خواستار مشارکت نیروهای خارجی در اداره غزه است، خاطر نشان کرد: آمریکا مسئول خشن‌ترین جنایاتی است که در دوران کنونی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پایبند نبوده است، خبر داد که فقط نیمی از تعداد کامیونهای حامل کمکهای انساندوستانه که قرار بود وارد غزه شدند، وارد این منطقه شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.