همکاری ویژه روسیه و چین برای حل بحران‌های جهانی

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) بر همکاری با چین برای حل بحران‌های جهانی تاکید کرد.

پوتین طی پیامی به اجلاس گفتگوها میان احزاب حاکم روسیه و چین، گفت که دولت‌های پکن و مسکو در حال هماهنگی تلاش‌هایشان برای حل مهمترین مشکلات بین‌المللی هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد که روسیه و چین با همکاری یکدیگر، تلاش می‌کنند تا نظم جهانی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر ایجاد نمایند.

رئیس جمهور روسیه در این پیام ضمن اشاره به پروژه‌های مشترک بزرگ در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و بشردوستانه بین دو طرف در حال اجرا است، تصریح کرد: «روابط و شراکت راهبردی و جامع روسیه و چین، در بالاترین سطح خود به سر می‌برند».

شکست تحریم ها علیه روسیه/ اقدام موفق مسکو برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی

طبق این گزارش، پوتین ضمن اشاره به توسعه روابط بین روسیه و چین در سال‌های اخیر، گفت که این امر به‌وسیله تعاملات سازنده و بسیار خوب حزب «روسیه متحد» و حزب «کمونیست» چین ممکن شده است.

به نوشته اسپوتنیک، پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که در این نشست، «مذاکرات شما نیز معنادار و سازنده خواهد بود و ملاحظات و ایده‌هایی که بیان کردید به تقویت بیشتر همکاری‌های ثمربخش روسیه و چین کمک خواهد کرد».

پیش از این نیز نایب رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم چین گفته بود که پکن آماده است تا با فدراسیون روسیه در حوزه‌های امنیتی و حفظ ثبات راهبردی همکاری کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.