واکنش پوتین به تلاش‌های غرب برای حذف فرهنگ روسی/ این سیاست ضدفرهنگی و نژادپرستانه است

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نهمین اجلاس فرهنگی بین‌المللی سن‌پترزبورگ با اشاره به اینکه ثروت دنیای غرب مبتنی بر بی‌عدالتی و میراث استعمارگری و برده‌داری است، ایده جهان چندقطبی را عادلانه عنوان کرد.

رییس دولت روسیه با اشاره به تلاش‌های غرب برای حذف فرهنگ روسی، اقدامات این چنینی را محتوم به شکست و این سیاست را ضدفرهنگی و نژادپرستانه دانست. به گفته وی، فرهنگ با وجود اعمال تمام تحریم‌ها و محدودیت‌ها هیچ مرزی نمی‌شناسد.

اتفاقات وحشتناکی در غزه در حال رخ دادن است

وی با تشکر از فعالیت‌های کارکنان موزه ارمیتاژ سن‌پترزبورگ در شهر پالمیرای سوریه، شرایط را برای انجام پروژه‌های مشابه در دیگر مناطق خاورمیانه مانند نوار غزه مناسب ندانست. پوتین گفت: «در حال حاضر در غزه و به طور فلسطین اتفاقات وحشتناکی در حال وقوع است و شرایط مناسبی برای بازسازی وجود ندارد».

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این اجلاس با اشاره به کار دشوار نظامیان و سیاستمداران برای ساخت پل ارتباطی میان ملت‌ها، این موضوع را وظیفه اصلی فرهنگ و ورزش عنوان کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین افرادی را که مشغول تخریب پل‌های بین مردم کشورها هستند، کوته‌بین و بی‌فرهنگ نامید.

از نگاه پوتین، گروه بریکس یک بلوک نظامی نیست اما می‌تواند شرایطی را برای فهم متقابل ایجاد کند.

وی یکی از دلایل اصلی اوضاع متشنج فعلی در جهان، ادعاهای برخی قدرت‌های خاص در خصوص انحصارگرایی است که این موضوع در مورد مسائل فرهنگی نیز نمود پیدا می‌کند.

رییس‌جمهور روسیه با انتقاد از «جهانی‌سازی همراه با ابتذال» و توسعه‌طلبی فرهنگی، این مسائل را عواملی خواند که باعث تشدید احتمال درگیری در جهان می‌شوند. وی همچنین در این زمینه به تلاش‌هایی اشاره کرد که برای تحریف تاریخ در جهان با استفاده از انتشار تصاویر غیرواقعی در سینما و ادبیات صورت می‌گیرند.

رییس دولت روسیه در نهمین اجلاس فرهنگی بین‌المللی سن‌پترزبورگ عنوان کرد نمی‌توان انسانیت را مانند گوشت به درجه یک و درجه دو تقسیم کرد.

پوتین با اشاره به تخصیص بودجه قابل توجهی از سوی روسیه برای ارتقای مسائل فرهنگی، خاطرنشان کرد: فرهنگ واقعی تا زمانی که انسان وجود دارد، هرگز نمی‌میرد و تکنولوژی‌های نوین می‌توانند به گسترش آن کمک کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.