آمریکا حریف اسرائیل نشد به سراغ حزب الله رفت

منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آنها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند.

منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آنها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند.
پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد امروز (دوشنبه) به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که «عاموس هوکشتاین» مشاور بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری در یک هفته اخیر به لبنان سفر کرده و از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیگر مقامات این کشور به حزب‌الله پیام داده است.

حمله تند اردوغان به نتانیاهو/ این روزها در مقایسه با آنچه در انتظارت است، زیباست

یک سخنگوی شورای امنیت ملی ملی آمریکا درباره این سفر به آکسیوس گفت: «[هوکشتاین] تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد جنگ غزه به لبنان هم سرایت کند و بازگرداندن آرامش به مرز لبنان-اسرائیل (فلسطین اشغالی) باید در صدر اولویت‌های لبنان و اسرائیل باشد».

این وبگاه در ادامه به نقل از دو منبع مطلع دیگر مدعی شد که دولت بایدن بعد از این سفر هوکشتاین، معتقد شده‌اند که دولت لبنان، مردم و همینطور حزب‌الله هیچ تمایلی به آغاز جنگ با رژیم صهیونیستی ندارند.

یکی از این منابع به آکسیوس گفت: «مقامات دولت بایدن از اینکه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود خواستار افزایش حملات و تشدید درگیری‌ها با اسرائیل نشد، خوشحال شده‌اند».

پیش از این نیز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر لزوم توقف اقدامات تحریک‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفته بود که به عقلانیت حزب‌الله اعتماد دارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.