فرار 50 هزار شهروند به جنوب غزه/ شمال باریکه  جهنم شد

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت که بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) دیروز کامیون های بیشتری از طریق گذرگاه رفح در مصر و جنوب غزه وارد غزه شدند. اما همانطور که بارها گفته‌ایم، حجم کمک‌هایی که به غزه وارد می شود، واقعا کافی نیست.

دوجاریک اضافه کرد که روز گذشته ۶۵ کامیون حامل کمک وارد غزه شد و به این ترتیب از ۲۱ اکتبر تاکنون، در مجموع ۸۲۱ کامیون‌ حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده‌اند. سخنگوی سازمان ملل همچنین گفت که بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۲ کودک مبتلا به سرطان به همراه خانواده هایشان به مصر و اردن منتقل شدند. دوجاریک ادامه داد: تاکنون ۱۰۱ نفر از کارکنان آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) در غزه کشته شده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که حملات مستمر به زیرساخت‌های غیرنظامی اثرات مستقیمی بر نظام سلامت دارد. دوجاریک تاکید کرد: سازمان ملل همچنان نگران تشدید خشونت ها و تنش ها در کرانه باختری است. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) امروز از کشته شدن ۱۸ فلسطینی از جمله یک کودک توسط نیروهای اسرائیلی خبر داد. به گفته سخنگوی سازمان ملل ، مرگبارترین حادثه در اردوگاه پناهندگان جنین با ۱۳ کشته رخ داده است که منجر به خسارات گسترده به این اردوگاه شده است.

ینس لائرک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه در نشستی خبری در ژنو گفت: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است. کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیق درباره استفاده اسرائیل از "سلاح‌های انفجاری قوی" در غزه شد و گفت که این بمب‌ها باعث تخریب بی‌رویه در غزه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.