اگر این نشانه‌ها را دارید از شخصیتی قوی برخوردار هستید

فکر می کنید از این ویژگی ها چیزی دارید؟ در ادامه از ویژگی های افرادی خواهیم گفت که از شخصیت قوی برخوردارند.

۱- می دانید که چطور احساس و منطق تان را در تعادل نگه دارید

منظور این نیست که آیا شما تحت کنترل احساسات تان هستید یا منطق تان. کسانی که شخصیت قوی ای دارند می دانند که چطور هر دو بخش وجودشان را در تعادل نگه دارند و وقت هایی که هنگام تصمیم گیری، احساس شان به منطق شان غلبه می کند، به آن واقف اند.

۲- از وقت تان طوری استفاده می کنید که فایده و ثمری داشته باشید

برای انجام ندادن کارهای خود شاید هزاران بهانه و توجیه بشود آورد. اما کسانی که شخصیت قوی ای دارند تمرکز خود را روی چیزی می گذارند که واقعاً به دنبالش هستند و از هدر دادن وقت خود برای کارهایی ثمره و بازدهی ای ندارند، خودداری می کنند.

۳- به توانایی خود در سازگاری با تغییرات مطمئنید

زندگی پیوسته در تغییر است و گاهی سخت می شود خود را با شرایط جدید سازگار کرد. اغلب افراد تلاش می کنند در برابر این تغییرات مقاومت کنند اما آن هایی که شخصیت قوی ای دارند تمرکز خود را بر روی مواجهه با واقعیت به سرعت متغیر زندگی می گذارند.

۴- با ترس هایتان که شما را عقب نگه می دارند رو به رو می شوید

اغلب افراد از ترس های خود دوری می کنند؛ بعضی سعی می کنند صرفاً برای حفظ وجهه ی خود در مقابل دیگران، با ترس هایشان رو به رو شوند. اما کسانی که شخصیت قوی ای دارند چیزی برای اثبات ندارند. آن ها با ترس هایی که مانع دست یافتن شان به نسخه ای بهتر از خود می شوند، رو به رو می شوند و به آن ها غلبه می کنند.

۵- از اشتباهات تان درس می گیرید

آن هایی که شخصیت قوی ای دارند سعی نمی کنند کارهایشان را توجیه کنند یا اشتباهات شان را از دیگران پنهان کنند. آن ها از اشتباهات خود درس می گیرند و امیدوارند که به شخص بهتری تبدیل شوند.

۶- میان کسی که هستید و کسی که دوست دارید باشید تعادل برقرار می کنید

اگر شخصیت قوی ای داشته باشید ممکن است کسی که در حال حاضر هستید را بپیذیرید اما هرگز دست تلاش برای تبدیل شدن به شخصی بهتر برندارید.

۷- از موفقیت دیگران خوشحال می شوید

موفقیت دیگران هرگز شما را دچار حسادت نمی کند. کسانی که شخصیت قوی ای دارند موفقیت و شادی دیگران خوشحال شان می کند.

۸- بر اساس ارزش های خودتان زندگی و تصمیم گیری می کنید

اگر طبق اصول و ارزش های خودتان زندگی کنید و اولویت هایتان را بشناسید، هرگز در تصمیم گیری دچار مشکل نمی شوید. این توانایی کسانی است که شخصیت قوی ای دارند.

۹- به جای به رخ کشیدن توانایی هایتان، به دنبال ارتقاء آن ها هستید

به طور کلی، آدم ها اغلب به دنبال تأیید دیگران هستند. اما کسانی که شخصیت قوی ای دارند تمرکز خود را روی بهبود توانایی هایشان می گذارند، بدون آنکه به دنبال تحسین دیگران باشید.

۱۰- زندگی صادقانه و واقعی دارید

کسانی که شخصیت قوی ای دارند همیشه با خودشان صادق اند. عمل آن ها هرگز با حرف شان در تضاد نیست.

۱۱- برای کسی که هستید ارزش قائل اید، نه چیزی که کسب کرده اید

آن هایی که شخصیت قوی ای دارند در حقیقت برای کسی که هستند ارش قائل اند، نه چیزی که دارند. به همین دلیل واقعاً برایشان مهم نیست که ببرند یا ببازند.

۱۲- می دانید که موفقیت ارزش انتظار کشیدن را دارد

کسانی که شخصیت قوی ای دارند می دانند که چطور برای پاداش تلاش هایشان صبر کنند؛ آن ها می دانند که ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا ثمره ی کارهایشان برسد. به علاوه، صبر نداشتن جز تضعیف ما حاصل دیگری ندارد.

۱۳- مسئولیت اعمال تان را برعهده می گیرید

داشتن شخصیت قوی تضمین نمی کند که اصلاً مرتکب اشتباه نشوید. شما اشتباه خواهید کرد، اما نکته ی اصلی این است که از آن ها درس بگیرید و تلاش خود را از سر بگیرید.

۱۴- سختی ها را فرصت می دانید

هر مانع و مشکلی که بر سر راه تان قرار می گیرد، فرصت دیگری برای رشد کردن است. آدم ها معمولاً از مواجهه با مشکلات ناراحت می شوند، اما آن هایی که شخصیت قوی ای دارند چالش ها را می پذیرند و به شخص بهتری تبدیل می شوند.

۱۵- سپاسگزارید

کسانی که شخصیت قوی ای دارند، به جای بیشتر خواستن، معتقدند که بیشتر از نیازشان برخوردارند و می دانند که چطور از بابت آن ممنون باشند.

۱۶- تمرکزتان را روی چیزی که بلدید و در آن ماهرید می گذارید

آن هایی که شخصیت قوی ای دارند، به این دلیل در زندگی کارآمد و موفق اند که وقت، انرژی و منابع خود را به کاری در آن ماهرند اختصاص می دهند.

۱۷- بعد از شکست، دوباره سر پا می شوید

برای کسانی که شخصیت قوی ای دارند، شکست پایان راه نیست، بلکه آغاز آن است. این افراد معتقدند که راهی که انتخاب کرده اند آن ها را در نهایت به موفقیت خواهد رساند.

۱۸- خوش بین اما در عین حال واقع بین هستید

کسانی که شخصیت قوی دارند خوش بین اند و البته تلاشی برای این خوش بینی نمی کنند. آن ها هنگام مواجهه با موانع، امید به بهترین ها دارند، اما در عین حال، همیشه واقع بین اند.

۱۹- روی ضعف هایتان کار می کنید

آدم ها اغلب بخش های آسیب پذیر وجودشان را پنهان می کنند. اما آن هایی که شخصیت قوی ای دارند ترسی از مواجهه با بزرگ ترین ضعف های خود ندارند و روی این ضعف ها کار می کنند.

۲۰- از کاه کوه نمی سازید

طبیعی است که یک چیز بی عیب و نقص بخواهید، اما کسانی که شخصیت قوی ای دارند می دانند که از کوره در رفتن برای اشتباهات جزئی فایده ای ندارد، بخصوص اشتباهات دیگران.

۲۱- آماده ی حل مشکلات اید

شما می تواند درباره ی مشکلات تان غز بزنید و دائماً از کاه کوه بسازید. یا می توانید برای حل مشکلات دست به کار شوید، کاری که کسانی که شخصیت قوی دارند، انجام می دهند.

۲۲- همیشه آماده ی یادگیری هستید

یک روز تازه، یک شخص تازه، یک تجربه ی تازه، فرصت دیگری برای یادگیری است. فرقی نمی کند زندگی چه بر سر راه شان قرار دهد، کسانی که شخصیت قوی ای دارند، همیشه مشتاق یادگیری هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.