واکنش کلامی «بورل» به حمله وحشیانه اسرائیل به اردوگاه جبالیا

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با انتشار پیامی به حمله وحشیانه اشغالگران قدس به اردوگاه آوارگان «جبالیا» در غزه واکنش کلامی نشان داد.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون سخن گفتن از لزوم اتخاذ مواضع عملی برای دفاع از مظلومان فلسطینی گفت: محافظت از غیرنظامیان یک مسئولیت اخلاقی و حقوقی است.

دفاع تمام قد یک سناتور آمریکایی از کشتار غیرنظامیان در غزه / نباید محدودیت قائل شویم

«جوزف بورل» با ادعای اینکه در قبال آمار بالای تلفات جانی پس از بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا توسط اشغالگران قدس وحشت زده شده است، اظهار داشت: حق دفاع از خود باید همیشه با مسئولیت حفاظت بهترین شکل ممکن از غیرنظامیان متعادل باشد. وقتی کمک بشردوستانه مورد بحث قرار می‌ گیرد، قانون جنگ و انسانیت باید همیشه حاکم باشد. اتحادیه اروپا از هفته گذشته خواستار توقف درگیری‌ ها برای ایجاد گذرگاه های بشردوستانه و تامین نیازهای انسانی است. تامین امنیت غیرنظامیان نه تنها از نظر اخلاقی، بلکه از نظر قانونی نیز الزامی است.

رژیم صهیونیستی حملات جدیدی به اردوگاه جبالیا انجام داد و دومین کشتار را امروز مرتکب شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی مجددا در اردوگاه جبالیا در شمال این باریکه دست به جنایتی دیگر زده و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر مجتمعی مسکونی را در جبالیا بمباران کرد که طی آن افراد زیادی شهید شدند.

در جنایت اخیر صهیونیست‌ها در منطقه فالوجا در اردوگاه جبالیا ۹ ساختمان مسکونی بدون اخطار قبلی بمباران و بر سر ساکنان آن فروریخته شد. در این جنایت ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.