درخواست مهم معاون رئیسی از امیرعبداللهیان

معاون حقوقی رئیس جمهور از وزیر امور خارجه خواست تا محاکمه سران رژیم صهیونیستی را در دادگاه بین‎‌المللی کیفغری از طریق کنفرانس سران و وزرای کشورهای اسلامی پیگیری کند.

محمد دهقان صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ سال از شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی کیفریی گذشته، اما متاسفانه این دادگاه کار خاصی انجام نداده هر چند هیئت تحقیق ایجاد کرده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: سران کشورهای اسلامی وبه ویژه حقوقدانان و مراجع مختلف موثر باید از دادگاه بین‌المللی کیفری به ویژه دادستان آن که شخص مسلمان و عالمی هم هست، تقاضا کنند آن پرونده‌ای که سال ۲۰۱۴ توسط دولت فلسطین در آی.سی.سی (دادگاه بین‌المللی کیفری) تشکیل شده به زودی رسیدگی و کار جدی در این زمینه انجام شود.

دهقان ادامه داد: این دادگاه کیفری تنها مرجع کیفری بین‌المللی است که صلاحیت دارد و فلسطین هم صلاحیت آن را پذیرفته است. کاری که ما تقاضا کردیم و دیروز هم من از وزیر محترم خارجه خودمان درخواست کردم که در کنفرانس کشورهای اسلامی این موضوع را پیگیری کنند. سران و وزرای کشورهای اسلامی باید از این دادگاه بین‌المللی کیفری تقاضای مجازات سران رژیم صهیونیستی را بکنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به مصوبه مجلس درباره مجازات سران رژیم صهیونیستی بیان کرد: با توجه به این مصوبه، دادگاه‌های ما صلاحیت رسیدگی به جنایات سران رژیم صهیونیستی را دارند. از دادستان خودمان تقاضا کردیم که این موضوع را پیگیری کنند و محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.