تولید 5 خودرو بی کیفیت متوقف شد

 احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران صبح امروز در آئین گرامیداشت و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه گذشته در ارزیابی های انجام شده از صنعت تولید خودرو کشور پنج خودرو بی کیفیت و عدم استانداردهای لازم از چرخه تولید خارج شد تا خودروسازان درصدد تولید خودرو جدید و با کیفیت برای مردم عزیز باشند.

وی تصریح کرد: نظام استاندارد کشور در دوره جدید میدیریت به عنوان اولین اصل خود در حوزه حقوق مردم هیچگونه مماشاتی با تولیدکنندگان و غیره نداشته تا این افراد فرایند تولید خود را اصلاح و یا تغییر دهند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در سال ۹۶ مجوز نشان حلال به سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون اعطا شده اما متاسفانه در سالهای گذشته به این موضوع هیچ اهمیتی داده نشده است.

اضافه شدن ۹ خودرو جدید برای ۳۰ هزار متقاضی خودروهای وارداتی

وی ادامه داد: گواهی نامه حلال به صنعت گران و تولیدگران هدف صادرات به کشورهای همسایه و مسلمان سبب ارزآوری به کشور خواهد شد.استان گلستان ظرفیت خوبی در صدور این مجوزها داشته و می تواند با صدور چنین مجوزهایی باعث ثروت آفرینی و اشتغال در گلستان شود.

ساده گفت: تشکیل ستاد دیپلماسی استاندارد و کیفیت از سیاست جدید سازمان ملی استاندارد بوده زیرا استاندارد زیربنای تجارت بوده و دو موضوع قیمت و ویژگی محصول در تجارت مورد بحث بوده که ویژگی کیفی محصول در این سیاست مورد ارزیابی و انطباق قرار می گیرد.

وی استاندارد سازی خدمات را از دیگر سیاست های جدید سازمان ملی استاندارد ایران برشمرد و بیان کرد: سازمان ملی استاندارد می تواند بر کیفیت خدمات ارائه شده نظارت داشته و از این حق مردم در ارائه خدمات با کیفیت دفاع نماید.در این بخش، حوزه هایی مانند اموزش و پرورش، بیمه ای، توان بخشی و هر آنچه در حوزه خدمات است مورد ارزیابی و نظارت واقع خواهد شد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ابراز کرد: پنج حوزه خدمات در ۲۱ استان کشور در سال ۱۴۰۱برای استاندارد سازی خدمات ابلاغ شده که شامل آموزش مدارس ابتدایی، صنایع گردشگری، خدمات توانبخشی و خدمات پستی بوده و این اغاز استاندارد سازی در حوزه خدمات بوده که در سال‌های آینده گسترش پیدا می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.