ایتالیا پا پس کشید!/ پایان حمایت نظامی رم از اوکراین؟

گیدو کروستو وزیر دفاع ایتالیا با اشاره اینکه کشورش احتمالاً حمایت از اوکراین را کاهش خواهد داد، افزود: ایتالیا تلاش زیادی برای حمایت از اوکراین انجام داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسوتنیک، کروستو گفت: ایتالیا کمک‌های خود به اوکراین را به ویژه بر روی سیستم‌های دفاع هوایی متمرکز کرده است تا از زیرساخت‌های غیرنظامی و تأسیسات حیاتی مانند انرژی و مدارس محافظت کند.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: مشکل این است که منابع محدودی وجود دارد و دولت ایتالیا تقریباً همه کارهایی که می‌توانسته انجام داده است.

کروستو در ادامه توضیح داد که آنتونیو تایانی وزیر خارجه ایتالیا در سفر خود به کی‌یف در مورد گزینه سیاسی صحبت کرد، زیرا جنبه سیاسی و فنی باید در بحث ارائه کمک به اوکراین در نظر گرفته شود تا ایتالیا در برابر خطرات محافظت شود.

وی همچنین گفت که معتقد است احتمالا گفت‌ وگو بین اوکراین و روسیه در بهار آینده آغاز شود.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه با بیان اینکه زمستان عملیات زمینی را با مشکل مواجه می‌کند، افزود: در این شرایط ممکن است فعالیت‌های هوایی روسیه افزایش یابد.

کروستو همچنین تاکید کرد که هیچ کس عملاً به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فکر نمی‌کند و در حال حاضر هیچ ترسی از تشدید تنش وجود ندارد که منجر به جنگ هسته‌ای شود.

وی در ادامه به هشتمین بسته کمک‌های نظامی به اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه بسته‌های کمک براساس درخواست‌ها و توانایی پاسخ به این درخواست‌ها است، گفت: در حال حاضر درخواست‌ها در حال بررسی مجدد است تا امکان ارائه بسته هشتم مشخص شود.

وزیر دفاع ایتالیا همچنین با تاکید بر اینکه درخواست‌های مستمری از طرف اوکراینی برای کمک وجود دارد و توانایی ایتالیا برای رفع نیازهای آنها باید مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شرایط برای ارائه بسته هشتم کمک نظامی وجود دارد اما هنوز در حد یک نیت است.

پیش تر فرانسه و ایتالیا سامانه پدافند هوایی میان برد زمینی SAMP-T را برای حفاظت از کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین ارائه کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.