پیشنهاد مهم وزیر دفاع ارمنستان به نیروهای قره باغ

«آرمن سرکیسیان» معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت این کشور مایل است «نیروهای سابق ارتش دفاعی قره‌باغ که اکنون در بین آوارگان اجباری هستند که وارد ارمنستان می‌شوند»، به نیروهای مسلح ارمنستان برای خدمت نظامی بپیوندند. 

به گزارش «آرمن پرس» سرکیسیان در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: واقعاً مایلیم سربازان [سابق] ارتش دفاعی به وزارت دفاع ارمنستان برای خدمت بپیوندند زیرا آن‌ها هموطنان ما هستند و می‌توانند تجربیات و دانش نظامی خود را در اختیار نیروهای مسلح ارمنستان قرار دهند. 

این مقام ارمنستانی در ادامه با بیان این که وزارت دفاع باید مطالعه‌ای در این زمینه انجام دهد، افزود: اشتغال آوارگان اجباری از منطقه قره‌باغ از اولویت‌های وظایف بشردوستانه است. 

قره‌ باغ خالی از ارامنه شد/ مهاجرت دسته جمعی به ارمنستان!

 

ارمنستان اعلام کرده است بیش از ۱۰۰ هزار نفر از منطقه قره‌باغ کوهستانی گریخته‌اند که به این معناست که تقریباً کل جمعیت ارامنه این منطقه که برآورد می‌شود ۱۲۰ هزار نفر بوده‌اند، آن را ترک کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان می‌گوید می‌خواهد این منطقه را بار دیگر ادغام کند و از ساکنان ارمنی آن خواسته این منطقه را ترک نکنند اما گفته مانع خروجشان نمی‌شود. 

قره‌باغ کوهستانی به مدت سه دهه توسط ارمنی‌های ساکن آن اداره می‌شد. رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفته است که این جمهوری در سال جدید میلادی وجود نخواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.