وابسته نظامی فرانسه از بورکینافاسو اخراج شد

شورای نظامی بورکینافاسو، شامگاه امروز (جمعه)، از وابسته نظامی فرانسه در این کشور خواست که سفارت فرانسه در واگادوگو -پایتخت بورکینافاسو- را هرچه سریع‌تر ترک کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در دستوری که شورای نظامی بورکینافاسو آن را صادر کرده، نقش وابسته نظامی فرانسه در این کشور «خرابکارانه» توصیف شده است.

ترامپ: اگر رای نیاورم، آمریکا به آخر خط می‌رسد

روابط بورکینافاسو و فرانسه بعد از قدرت یافتن شورای نظامی در واگادوگو، به‌شدت متشنج شده است. از سوی دیگر، به دنبال تهدیدات برخی از کشورهای آفریقایی با حمایت فرانسه برای مداخله نظامی در نیجر، بورکینافاسو حمایت خود را از نیجر در برابر هرگونه مداخله نظامی از سوی فرانسه اعلام کرده است.

بورکینافاسو که توسط یک شورای نظامی اداره می‌شود، پیشتر به همراه مالی در بیانیه‌ای مشترک و در حمایت از نیجر اعلام کرد هرگونه مداخله نظامی در نیجر را به مثابه اعلام جنگ علیه خود قلمداد خواهد کرد.

چهارم مردادماه در کشور نیجر کودتا شد. به دنبال این کودتا، «محمد بازوم» رئیس‌جمهور این کشور که از روابط نزدیکی با پاریس برخوردار بود، توسط نیروهای گارد ریاست جمهوری از قدرت خلع شد و «عبدالرحمن تچیانی» در رأس یک شورای نظامی قدرت را در نیجر به دست گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.