جهان در آستانه جنگ هسته‌ای؟ / کره شمالی هشدار داد

یک موسسه کره شمالی نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای در سایه ارسال تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داد.

این موسسه همچنین در ادامه  از «نیت شوم آمریکا برای مقابله با روسیه به هر قیمتی انتقاد کرد» و افزود: «این واضح است که آمریکا جنایتکاری بزرگ است که مانع از حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات می‌شود و با تحریک متحدان خود برای ارائه انواع سلاح‌های کشنده به اوکراین، کل اروپا را به بوته یک جنگ هسته‌ای وحشتناک سوق می‌دهد.»

رویارویی خطرناک جنگنده های آمریکا و روسیه/ آمریکا رجزخوانی کرد

هفته گذشته، هلند، دانمارک و نروژ با اهدای جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین موافقت کردند، و کی‌یف امیدوار است با ارائه این تسلیحات ضدحمله‌ای که تاکنون راه به جایی نبرده است را نجات دهد.

در این میان آمریکا از ارائه جت‌های خود خودداری کرد، اما پنتاگون گفت که اوکراینی‌ها آموزش پرواز و خلبانی با این نوع جت را در ماه اکتبر در آریزونا آغاز خواهند کرد. این نوع جت به همراه موشک‌های دوربرد و سیستم‌های دفاع هوایی پیشرفته مدت‌هاست که در فهرست درخواستی کی‌یف قرار دارند.

اعتراف سنگین زلنسکی درباره جنگ/ برنامه اوکراین برای پیشروی در خاک روسیه

روسیه بار‌ها تاکید کرده است که تحویل تسلیحات غربی به اوکراین اعضای ناتو را به رویارویی آشکار با مسکو نزدیک کرده است. کره شمالی از محکوم کردن روسیه به دلیل عملیات نظامی خود در اوکراین امتناع کرده و همواره آمریکا را به ایجاد بحران متهم کرده است. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، ماه گذشته سفری غیرمنتظره به پیونگ یانگ انجام داد و در آنجا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.