هشدار مسوولان ارتش اسرائیل به اعضای کنست

مسوولان بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در جلسه ای محرمانه با اعضای کمیته خارجی و امنیت کنست، نسبت به کاهش کارایی ارتش برای انجام ماموریت های عادی و اضطراری هشدار دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، پیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که کمیته خارجی و امنیت کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)روز چهارشنبه برای بررسی سطح کارایی ارتش این رژیم درپی هشدارها نسبت به تغصیف ارتشض در سایه تمرد نظامیان از خدمت در اعتراض به طرح تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، جلسه برگزار می‌کند.

درهمین حال رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت: اگر بحران داخلی اسرائیل ادامه یابد، جنگ داخلی آغاز خواهد شد.

«کرمی گیلون» افزود: نتانیاهو بر قله کوه نشسته است و با چشم خود می بیند که اسرائیل چگونه به سوی ویرانی و فروپاشی پیش می رود.

وی اضافه کرد: هر روز که می گذرد، توانایی و کارایی ارتش اسرائیل کاهش می یابد.

روزنامه معاریو نیز روز چهارشنبه نوشت: «گالی بهاراو میارا» دادستان کل رژیم صهیونیستی، حکم دادگاه عالی این رژیم مبنی بر توقف قانون "لغو برهان معقولیت" را تایید کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی شنبه هشدار داده بود که کارایی ارتش رژیم صهیونیستی آسیب دیده و دیگر به سطح قبلی بازنخواهد گشت.

تامر بار فرمانده نیروی هوایی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در دیدار با افسران ذخیره نیروی هوایی این رژیم با بیان اینکه آسیب به کارایی نیروی هوایی در حال عمیق‌تر شدن است، افزود: این تشکیلات به حالت قبل از اعتراضات نیروهای ذخیره برنخواهد گشت.

در همین راستا، چند روز پیش «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در بازدید از پایگاه هوایی «تل نوف» گفته بود که درخواست‌ها برای نافرمانی به ارتش آسیب می‌زند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضائی را تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این لایحه نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.