واکنش ایران به ادعای تازه آمریکا درباره برجام

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارنظر اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران مسئول عدم احیای برجام است و اینکه ایران باید تنش‌هایش را با کشورهای منطقه کاهش دهد و باعث ایجاد تنش در منطقه نشود، اظهار کرد: موضع ما در مورد این سخنان کاملا واضح است. دولت آمریکا به صورت غیر قانونی از برجام خارج شد و در واقع مسئول تخریب این توافق است.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی‌ها مرتکب نقض برجام شده‌اند و مسئول تخریب یک روند چند جانبه هستند.آمریکایی‌ها مسئول وضعیت کنونی برجام و ایجاد خلل در اجرای این توافقنامه بین‌المللی هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: اکنون نیز چنانکه اراده سیاسی در نزد دولت‌ آمریکا وجود داشته باشد امکان بازگشت طرف‌ها به روند مذاکرات و جمع‌بندی مذاکرات وجود دارد.

وی همچنین با رد اتهام زنی مقامات وزارت خارجه آمریکا به ایران در ارتباط با مسائل منطقه گفت: این اتهامات مردود است. ما شاهد روند مثبتی در ارتباط با مسائل منطقه هستیم و دولت آمریکا با اقدامات و اظهارات تحریک آمیز به دنبال ایجاد خلل در روند مثبت شکل گرفته در فضای منطقه است و این موضوع در راستای استمرار سیاست‌های گذشته آمریکا انجام می‌شود. آنها با این سیاست‌ها و اتهام زنی‌ها به دنبال تقویت حضور نظامی خود در منطقه و پیش بردن اهداف نامشروع‌شان در منطقه هستند و همانطور که گفتم ما این اتهام زنی‌ها را مردود می‌دانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.