آخرین وضعیت رائفی پور در عربستان+بیانیه

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از اطلاعات آنلاین، موسسه مصاف درپی ممنوع الخروجی رائفی پور از عربستان اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد:

وزیر رئیسی عزادار شد

واکنش مسئول دفتر رهبر انقلاب به ادعاها درباره بیماری ایشان

به‌اطلاع مردم شریف ایران می‌رسانیم که برخی عناصر دولت سعودی بر خلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی، اقدام به ممنوع‌الخروجی علی‌اکبر رائفی‌ پور از خاک عربستان کرده‌اند.

افشای پشت پرده اخراج رابرت مالی/ وعده ای که مقامات سطح بالای امنیتی به او دادند

لازم به ذکر است رائفی‌پور که برای انجام حج واجب به‌صورت کاملا قانونی وارد خاک عربستان شده و هیچ عمل مجرمانه‌ای در آن سرزمین نداشته ، در فرودگاه جده از خروج ایشان جلوگیری شده و بدون هیچ توضیحی مانع بازگشت ایشان شده‌اند. 

هرچند ایشان هنوز در عربستان ممنوع‌الخروج هستند اما تاکنون بازداشتی صورت نگرفته و با پیگیری دیپلماتیک وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی ایران، ساکن کنسول‌گری و در سلامت کامل می‌باشند. 

ضمنا تمام شایعات و بهانه‌های منتشرشده برای ممنوع‌الخروجی ایشان فاقد اعتبار است.

کنعانی: رائفی پور بازداشت نیست

گفتنی است شب گذشته نیز ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت آقای رائفی پور گفت: وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی بطور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

علیرضا پورمسعود: به احتمال زیاد تا چند روز دیگر مشکل حل خواهد شد

علیرضا پورمسعود، فعال رسانه ای درخصوص آخرین وضعیت رائفی پور در عربستان گفت: به دلیل شاید زمانبر بودن بروکراسی اداری و نامه نگاری ها بین ایران و عربستان به احتمال زیاد رائفی پور تا چند روز دیگر به کشور باز خواهد گشت.

وی مدعی شد: این ماجرا یک عقبه و تحریک صهیونیستی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.