آغاز به کار رسمی سفیر جدید ایران در پاکستان

رضا امیری مقدم عصر امروز با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

سفیر عراق در عربستان با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد

زرداری با آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان ابراز اطمینان کرد که سفیر جدید ایران نقش مدیریتی در کمک به تحکیم روابط دوجانبه و همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ایفا خواهد کرد.

فوری / اطلاعیه مهم سپاه + جزئیات

یک اتفاق شرم آور دیپلماتیک برای دو دیپلمات اسرائیلی

وی با یادآوری دیدار اخیر سران ایران و پاکستان در نقطه مشترک مرزی جهت افتتاح بازارچه مشترک مرزی و طرح انتقال برق پولان-گبد، افزود که اسلام‌آباد مصمم به توسعه روابط پایدار با تهران به ویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی است.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با اشاره به برگزاری دوازدهمین دور رایزنی‌های سیاسی دو کشور در تهران ابراز اطمینان کردند که در پرتو توافقات حاصله شرایط مساعدی را برای ارتقای مناسبات اقتصادی ایران و پاکستان فراهم سازد.

سفیر ایران در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به همتای پاکستانی، افزود: روابط دوجانبه ایران و پاکستان با رشد قابل توجهی همراه بوده است و مسوولان بلندپایه دو کشور همسایه عزم مشترکی برای تحکیم این روابط به ویژه افزایش حجم تجارت دوجانبه دارند.

رضا امیری مقدم سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران با دستورکار تقویت و توسعه روابط اقتصادی، تبادلات تجاری و تعمیق روابط سیاسی میان دو کشور همسایه، ۱۷ خرداد امسال وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.

امیری مقدم متولد ۱۳۴۰ و دارای مدرک دکترای روابط بین الملل و استاد دانشگاه تهران بوده است. وی در گذشته سوابقی همچون معاون مدیرکل عربی و آفریقای شورای عالی امنیت ملی ایران را در کارنامه فعالیت خود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.